Trött och sliten..

Två ord som besriver mig väldigt bra för tillfället ;) Jag vaknar trött och förblir trött hela dagarna? Förmodar att det beror på allt som händer runt oss just nu, tröttheten lägger sig säkert med tiden men fy f*n vad sliten jag är, mitt hår! Herreguud som det ser ut, det bryts av typ 1,5cm från hårbotten så i mittbenan står håret som stubb. Haha, ja jag kan inte mer än skratta, orkar liksom inget annat, funderar på att snagga mig faktiskt. Har velat göra det förr, så varför inte? ;) Min hy är torr och min kropp är tung som bly Jag känner mig inte speciellt motiverad för träning längre, Ööööh vad händer?!? Jag gnäller aldrig, har inte tid med det när jag lägger all min tid och kraft på barnen. Men nu fick jag gnälla litta här, alltid nyttigt att bli lite "lättare"  =) Inte lika roligt att läsa men men..
 
Idag ska Elijah fotograferas på dagis =) Han är riktigt fin, den lille charmören! Han har på sig jeans, vitt linne och skjorta. Jag fick till och med fixa håret på honom. Eller ja, fixa o fixa, spraya och ruffsa till det litta. Det skulle gå undan! Huvudsaken är att Elijah känner sig fin och är nöjd =)
Jag ska fotograferas med klassen idag, så egentligen har jag inte tid att sitta här, jag borde slänga på mig något fint och krigsmåla mig, men pallar inte. De får ta mig som jag är... som vanligt ;)
Kom att tänka på en av pojkarna i 1an, han är så söt. När jag kommer till jobbet om dagarna hälsar barnen och personalen glatt. Den här pojken är en av dem som skriker mitt namn när han ser mig på andra sidan skolan, härligt. Han är en go unge, mycket artig och snäll. När barn gör på det här viset vet man att man är omtyckt, det är en bekräftelse kan man säga. Pojken ropade på mig i torsdags förra veckan, jag var långt från honom. Fick för mig att han var i "nöd", att han behövde hjälp. Jag möter honom halvvägs när han med andan i halsen säger: -Hej Mariett, jag har inte sett dig idag? -Men Kalle (påhittat namn) jag kommer ju alltid samma tid om dagarna, när du har rast, säger jag med ett leende. Kalle tittar på mig, ler tillbaka och svarar: -Ja just det, jag trodde att du var sjuk? -Nä då =) jag är fullt frisk Kalle, du blir inte av med mig i första taget. Spring och lek nu den stunden som är kvar, vi ses igen efter rasten. -Ja ok, svarar Kalle och springer iväg.. När han har kommit en bit, vänder han sig om och skriker: -Vad fin du är idag Mariett! -Tack Kalle, det är du med, idag och alla andra dagar!
En sådan start på dagen älskar väl alla!? =)
Nä nu måste jag hoppa i mina lasar, ha en bra dag allihop!
 
 
 
  
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0