Längtar efter vintern..

Så fort sommaren lider mot sitt slut börjar jag längta efter "julvärmen". Alla som älskar vintern vet vad jag menar? Det är under vinterhalvåret jag njuter av tjocka tröjor, varma filtar och bad, tända ljus och stora koppar te. Detta är mitt mys, jag uppskattar den värmen som kommer med kylan kan man säga.. Sen har jag ända sedan barnsben tyckt att vintern har varit den bästa årstiden och julen den bästa högtiden, familjen betyder allt för mig. Julen är familjens tid tycker jag, inte bara Julafton utan alla dagar runt jul och nyår. Jag känner igen mig i Elijah mycket, han är också jättefascinerad av tomtar, julgranar och snö mm. Han vill ha en stor gran detta året och det har vi lovat honom att vi ska ha. Han är en myskille, precis som mamma sin älskar han att sitta och begrunda granens ljus och koppla av till en bra julfilm. Det är som sagt så mycket känslor och värme som kommer med vintern, bara jag tänker på vad som väntar blir jag helt varm i kroppen. Konstigt kanske, men sant! Jag blir liite tröttare under vinterhalvåret men sover bättre? På sommaren sover jag rent ut sagt skitdåligt. Många nätter sover jag bara runt någon timme, vet inte riktigt varför men så är det.. 
I måndags hade jag ljusparty för nära och kära här hemma. Jag fick köpt en hel del =) Jag blir rent sjuk när jag går på ljuspartyn, man vill ju ha ALLT! Nackdelen med Partylite är att sakerna är så satans dyra! Men vad 17, jag handlar sällan eller aldrig något till mig själv så varför inte köpa på mig ordentligt liksom? ;)
 
Idag har mamma och jag varit iväg på vår första TAKK-kurs. Mamma är mycket duktig, hon började teckna till Elijah med en gång när vi kom hem. Hon tycker att det är roligt också vilket underlättar, det är bra =) Kul att vi kan göra detta tillsammans. Nästa termin ska Dennis och pappa gå denna kurs tillsammans. Mamma och jag vill gå TAKK 2 och så blir det säkert.
 
Nu vill Dennis titta film och mysa så jag får väl snällt slita mig..
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0