En såndär tråkig dag.. Helg..

Usch ja, fredagen började med en punktering på högerfram-hjulet på V40. Såå typiskt och inte behövligt just nu! Detta upptäcktes när jag och Dennis var i Landskrona. Vem fan är det som slänger skruvar på marken?!? Jag fick åka med Dennis till jobbet, för den "kloke" hade lånat ut (hur fasen man nu får för sig att göra något sådant) fälgkorset till en kompis? Meh, hur smart är man då liksom?! Eftersom jag inte hade någon bil att ta mig hem med fick jag sluta tidigare (slösa komp) för att kunna åka med mamma hem när hon slutade kl: 14.30... Och visst hade det varit skönt och mysigt på alla sätt om vi hade kunnat vara tillsammans, umgåtts alla i familjen, men nä.. Icke! Hela helgen ska Dennis hjälpa en kompis renovera sitt hus, lagom roligt för oss här hemma jue =/ På söndag ska denna snälla kompis hjälpa Dennis med att reparera vår bil, någon småsak.. Jag tycker absolut att Dennis ska hjälpa honom, men inte så här intensivt. Man kan faktiskt fördela hjälpen på 2 eller 3 helger när man har familj tycker ju jag. Vi får se om han kommer hem i tid till Elijahs "Bus eller godis-promenad"? Annars får jag och barnen gå själv bara. Jag undrar när jag ska kunna unna MIG en hel dag till vad JAG vill göra? Den dagen  kommer väl när ungarna flyttat hemmifrån, om sådär 20 år? Haha ;) När jag tar mig ner till Center Syd ensam (vilket händer allt för sällan) hinner jag inte mer än ta tre steg in i köpcenterat innan Dennis ringer ner mig och frågar hur lång tid jag tror det tar innan jag kommer hem? Snacka om stressande! Jag är just nu ett nervvrak av olika anledningar. Min mage är sjukt stressad och det märker jag av i form av ont dagligen, mina gallspasmer har blivit mycket värre och de kommer på besök mycket oftare nu! Sisst, för 2 veckor sedan ville jag bara ge upp, fyy fan för dessa smärtor. Jag önskar inte min värsta fiende den smärtan! 7 kraftiga anfall på mindre än 4 timmar med ca 3-5min paus mellan kramperna. Jag fick rätt omgånde en spruta morfin i skinkan när jag kom in, den hjälpte inte? Efter 45min fick jag ytterligare en spruta. Jag fick då Oxynorm i magen, den hjälpte lite men långt ifrån helt. Den tog bort topparna av smärtan, anfallen fortsatte i ytterligare 2 timmar ungefär innan de sen sakta sakta försvann. Ööh! Stackars Evve fick sitta och titta på när jag hade ont, fy för att se någon man älskar på det viset. Det vill iaf aldrig jag uppleva! Man är helt maktlös i en sådan situation. Precis som för pappan när mammn föder barn.. Usch!
 
Detta är nog min första blogg-uppdatering som är deprimerande? Jag hoppas det iaf ;)
 
Jag har äntligen sålt mina Lasse Åberg glas, de fick ett nytt hem i veckan. Jag fick väl en tredjedel av vad de är värda, mycket bra. För att fira det hela, körde jag ner till Stadium och köpte mig en ny vinterjacka =) Behövligt! Väl framme i kassan (Wow, inte tre steg in?) ringde Dennis i vanlig ordning. Jag fortsatte rundan runt och fick då även köpt skor och nya jeans till mig själv. Jag köpte en del till Dennis också, så blir det alltid när jag ska handla till mig själv. Jag prioriterar fel har jag fått höra av många, aldrig mig själv. Av någon anledning får jag alltid dåligt smavete när jag handlar något till mig själv? Igår ångrade jag mina inköp när jag fick punktering. Ja inte bara jag, Dennis ångrade också mina inköp ;) Men tur i oturen är att ingen av oss kan se in i framtiden! Allt löser sig ju så småningom =) Idag känner jag för att skapa, barnen och jag har varit en snabb runda hos barnens farmor. Där ritade Charly, jag och Annika lite. Det var nog det som "körde igång" känslan =) Vi får rita och måla lite Halloween-bilder som vi kan dela ut ikväll ;) Jag skulle väldigt gärna kunna ta mig ner till kyrkogården för att tända ett ljus och lägga en blomma till farmor och farfar, vi få se hur det blir med den saken idag.
 
Jag trivs jättebra i mitt nya röda hår =) Tycker själv att jag är jättehäftig! Haha ;) Nä men lite kanske.. Tack till kusin Mariléna som fixade till mig på sin salong S.A.L.T i Malmö! Jag har fått många komplimanger och andra kommentarer för mitt nya hår ;) Bästa kommentaren från en pojke på jobbet: -Ååh Mariett, jag tycker du är fin i ditt nya hår.. Fast du var ännu finare i dit gula hår! Haha, klockren ellerhur?! Jag älskar detta spontana hos ungar, de säger verkligen vad de tycker.. Nä nu får det vara nog med bloggandet för idag, Tack och hej för mig!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0