Sjukstuga.

Då fick vi det konstaterat.. Charly har halsfluss =( Stackars liten, hon har knappt ätit eller druckit sen i fredags. Jag tvingar i henne lite vatten men jämna mellanrum, viktigt! Igår kväll körde Dennis in med Lillan till Södertull i Lund, läkaren hade sagt att Charly var jätte irriterad, svullen och vitprickig i halsen. De gjorde en odling. Inte så konstigt att Strumpan inte ville äta någonting. Hon har legat och snurrat på 39-40 grader/temp sedan i lördags. Vi fick utskrivet Kåvepenin för Halsfluss som hon ska få i en vecka nu. Jag är så trött på Vårdcentralen här i Lödde så jag funderar på att lista oss alla inne på Citykliniken i Lund? När man ringer för rådgivning och akuta tider får man alltid samma tveksamma nästa sura bemötande. Såå besvärat, och det är rätt tröttsamt! Ja jag vet ju att det är fler av Er som tycker som jag och som faktiskt har listat sig på andra ställen. Nu får vi också göra slag i saken! Positivt om läkaren som undersökte Charly igår är att han hörde av sig till mig idag för att fråga hur det är med henne nu? What?.. tänkte jag. Det händer nog inte så ofta att de hör av sig såhär dagen efter. Jag uppskattar det verkligen, och det talade jag om för honom. Härligt, kärt av honom =) Han var lite orolig och hade tänkt på Charly när han kom hem igår kväll.. Så nu ska jag vara himma med lilla Charly resten av veckan så hon kan återhämta sig och bli riktigt frisk. Wohoo, jag har jobbat en dag denna veckan. Han en stark känsla av att det kommer hålla på såhär länge. Det är tur att jag har bra,förstående arbetskamrater! Pratade med en av dem i morse som sa till mig: -Du är småbarnsmamma, ta vara på den tiden. Vi behöver alltid dig här men vi ska klara oss. Ååh skönt, tänkte jag. Jag får alltid ångest när jag inte kan jobba..

På måndag, måndag kommer jag =) Ja jag har verkligen saknat mitt arbete, barnen och arbetskamrater! Jag har världens bästa jobb, jag arbetar med barn ♥

Ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: Zandra

Usch ja Hatar vc i lödde blääää för dem !!

2012-03-07 @ 12:32:09
Postat av: Mormor

<3

2012-03-11 @ 20:16:57
Postat av: Mormor

<3

2012-03-11 @ 20:17:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0