Lördag.

Lördag =) Skönt det, Elijah och jag myser hemma hos/med mamma/mormor ♥ Det blev en tidig morgon för min och Charlys del, hon vaknade redan kl. 06.45 i morse =) Mysigt det med faktiskt. Elijah sov till kl. 09.00 ungefär. Undertiden mös vi tjejer och städade lite.. Eller jag städade och Charly plockade fram prylar ur köksskåpen och lådorna ;) Haha! Dennis går också upp i tid nu mera, han tränar ju och vill få det gjort tidigt, så han ställer alarmet på kl. 06.00 och sticker iväg en stund senare. Brukar vara hemma till frukost igen så han och barnen kan äta ihop. Jag känner att vi har hunnit med en del redan idag. Förutom städningen, har jag och mamma gått en låång pw-runda =) Skönt väder, inte lika skönt som igår men men. Charly vilar middag sen 2,5 timme tillbaka så Dennis är hemma med henne. Idag spelar Rögle så vi ska vara här hemma hela dagen och kvällen, mamma och pappa bjuder oss på middag och kvällsmys! Alltid lika, hmmm.. Hur ska jag säga detta?.. Mysigt?! ;) Hihi!

Veckan har varit intensiv och låång. Många sena kvällar på jobb så min träning har jag fått ställa in ett par dagar. Men det gör inget, denna veckan som kommer är det inget extra arbete så då får jag passa på att träna satan =) Ibland känns det som om jag och Dennis inte gör annat än avlöser varandra där hemma. Men fan vad jag (och Dennis) mår bra av detta, jag provade mina gamla kläder igår... De PASSAR! Denna damen blev skitglad, mina favoritshorts och klänningar kan jag ha på mig nu. Så gött! Jag är så stolt över mig själv. På tisdag har jag shakat i 8 veckor, jag har sagt att jag ska hålla på iaf 10 veckor sen får vi se om jag är nöjd eller inte? Hade varit fint med en bit grillad kött och sallad till Påsk?!.. Men om inte, så ja, gör det inte så mycket faktiskt =) Vi får se ;) Nog skrytit om mig själv!

Jag skrev för ett tag sedan att vi har det rätt tuft hemma för tillfället, det går upp och ner. Vad jag mår dåligt över handlar om min älskade son ♥ Vi har redan från "början", alltså sedan Elijah var mycket liten märkt att han är speciell. Han gick tidigt (8,5 mån) var/är väldigt aktiv, var sen med talet och har än ett mycket försenat språk, han var/är mycket visuell och hade/har svårt i sociala samanhang som i tex. leken. Rollekar och turtagning är två av många saker som är svårt för honom. Ögonkontakt har han också svårt för. Detta är bara en båkdel av alla svårigheter =(  Elijah är världens bästa och mest omtänksamma kille på jorden, jag älskar honom mest av allt och skulle inte för någon eller något byta ut de egenskaper han har. Det är Elijah! Min och Dennis Elijah ♥ Han är artig och snäll, kärleksfull och nästan alltid glad =) Nu kommer "bomben", vi har via BUP sökt hjälp och stöd till både Elijah och oss föräldrar. Givetvis är Elijah allra allra viktigast för oss, vi vill att han ska må bra och bli accepterad i samhället för den han är. Men det krävs en del hjälpmedel och förstående från oss andra. Familjen och vännerna är viktigast för honom. På BUP misstänker man att Elijah kan ha någon form av autism?.. Han är snart under utredning så vi kommer i sinom tid underfull med hur det står till. I vilket fall som så är det skönt att vi kanske redan nu kan börja arbeta utifrån ett ev handikapp, påverka, stötta och forma vardagen efter Elijahs behov. Han är värd allt gott, det bästa!!.. Och jag kommer göra allt i min makt för att hjälpa honom att lyckas ♣ Mer om detta kommer efter hand.

Nu ska jag återgå till min älskade pojke =)

Kommentarer
Postat av: Mormor

Elijah en av mormors absoluta favorit <3

2012-03-18 @ 15:31:19
Postat av: Anna

Hej Mariett!

Så ledsen jag blir när jag läser detta om er fina pojk. Jag hoppas ni får all hjälp som behövs för både er och Elijahs skull. Ni verkar till att vara en fin och stark familj!

Annars är det trevligt att få följa dig och dina nära på bloggen. Önskar er all lycka!

Kramar från nästkusinen Anna

2012-03-20 @ 12:46:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0