Klockren helg =)

Ja jag kan ju säga som så att vi alla har varit trötta om kvällarna. Men kan man bli annat efter dagar fulla av lek och bus? I fredags hade moster Evve och Elijah bestämt att de skulle åka ner till stranden tillsammans så fort hon och JP slutat jobb, och så blev det. Elijah fick egen tid med dem, det slutade med riktigt fredagsmys för deras del med pizza, godis och film =) Jag, Dennis och Charly gick hem till mina föräldrar, vi körde alla ner till Bjärred för att äta glass och leka lite. Charly klämde en hel bägare toppad med glass =) Kvällen avslutade vi i mammas och pappas uterum tillsammans med dem och Maja och Peter, mysigt!..
Elijah var så nöjd och glad när jag hämtade honom dagen därpå, han frågade Evve om han kunde sova hos dem en annan dag. -Klart att du får, svarade Evve. Flygningen blev inställd pga. vädret så Elijah och jag, mamma och pappa trotsade regnet och körde in till Kulturen i Lund. Där stormtrivdes Elijah, han älskar gamla hus och båtar. Vi tittade in på lek i Alfons Åbergs hus el "lekrum", mumsade på glass och tittade på olika utställningar. Elijah hade brott om som vanligt men var duktig! När vi väl skulle bege oss tillbaka till bilen, gick vi förbi en liten butik med lite udda prylar och himmalagad saft och annat. Elijah fick två "antika" bilar av mormor och morfar, jag köpte 2 flaskor hallonsaft, en till mig själv och en till svärmor. Jättegod var/är den! Väl hemma badade och handlade vi, gjorde sen oss ordning för att gå hem till Annika och Krister på grillmys. Kvällen blev som förväntat.. Mycket bra! =) All mat och allt godis gjorde mig en aning slö, vi gick alla till sängs med sprängfulla magar kan jag säga ;)
Söndagen började jag med en lång pw, gick milen. Det behövdes för att komma igång och för att förbränna litta av lördagens intag ;) När jag kom hem gick vi hem till mina föräldrar för att bada, Elijah badade i si sådär 3 timmar. Alla badade utom badkrukan Dennis =P Han satt och klagade på värmen, men bada skulle han icke! Haha! Elijah lurade honom till sig vid ett tillfälle, Dennis fick sig då en skvätt så lite fick han badat ;) Elijah är mer som mig på den fronten, äälskar vatten. Inget gnäll om temperaturen, Dennis badar inte om vattnet är för kallt.. 25 grader för kallt? Haha, Pottfisken! När vi var nöjda och klara fick vi gå hem för att laga lite mat, jag gjorde egna hamburgare. Vi bjöd hem Stefan och Sofia på mat =) Burgarna uppskattades av både barn och vuxna, Elijah klämde 2 stycken. Inte vanligt att han äter så mycket, så gott var det allt.  Vi avslutade dagen med att gå till lekplatsen, det var skönt att komma ut lite senare =)
Igår tog vi iväg till Hembygdsparken i Ängelholm. Där var vi i 4 timmar och lekte, tittade på djuren (Charly älskar djur och kan titta i evigheter), gick i skogen, åt glass, och tittade på teater. Elijahs första riktiga teater, Pettson och Findus "Rävjakten" =) Elijah var så duktig, det kändes såå bra att sitta bredvid honom och se honom njuta av föreställningen. Han "satt" hela föreställningen, jag är så stolt. ♥ Att se honom lyckas gör mig glad ♥ Att se honom glad gör mig lycklig ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0