Laddad.

Känner mig laddad för jobb =) Nu är det bara 5 veckors mammaledighet kvar, sen börjar allvaret ;) Haha, nä men det ska bli skönt med si sådär 5,500 spänn extra i månaden. Det är en hel månadshyra för fasen! Jag hälsade på mina kära kollegor igår, det var så roligt att jag knappt ville köra hem.. Jag har saknat dem alla, barnen också! Den har hänt mycket på ett år, en del förändringar, och allt till det bättre så det känns verkligen bra att börja jobba igen. När Charly var 6 mån ca, kände jag tvärtom. Då ville jag "gå en annan väg", jag var osäker på "mitt kall" ;) Haha! Jag har ju ett stort intresse för skapande och vill skapa hela tiden. Men det får stanna som ett intresse for now. Jag har sagt att den dagen vi skaffar hus, ska jag ordna mig en egen ateljé, allt ska finnas! En drej och lera, massor av färger och dukar, symaskin och tyger, allt som man kan tänka sig till barnens skapande. Ja detta är så klart en dröm, en dröm som jag hoppas slår in någon gång. Dennis vill att vi ska titta på hus nu när jag börjar jobba, så blir det kanske? Nu när Dennis också har en fast tjänst är detta inte omöjligt =) Påbörjade en skiss som jag ska slutföra i helgen (om jag får tid) kanske..


Hoppas jag får tiden =)

Elijah tittar på Wall E nu, han frågade mig om Wall Es hus. -Var bor han mamma, var är hans hus? -Han bor i bilen, svarade jag.. -Nej det är hans bil mamma, var är hans hus? Han kan inte bo i bilen, säger han då.. -Nähä, var tycker du då han ska bo, frågade jag honom.. -I sitt hus!, svarar han. Haha! -Såklart, vad dum jag är ;)

Fredag, skönt och mysigt. I dag/kväll har vi inget planerat. Elijah tjatar om sin mormor som vanligt så vi går väl hem till dem en runda senare. I morgon ska vi på kalas =) Martinas Peter har fyllt år, 30! Vad köper man till en 30 årig gammal man? ;)

Resan till Turkiet är nu reseverad, Dennis och jag har tänkt åka ensamma denna första gång. Vi kommer åka när resan är som billigast och värmen som värst. Lilla Charly och även Elijah tycker det blir för varmt med 45 grader i skuggan. Så vi får sattsa på en rejäl stugsemester med barnen i sommar, några bra tips? Vi vill gärna bo nära till äventyr och lek =) Vi vet bara att vi ska "stuga", vi vet inte när och med vem än men det löser sig. Jag har tänkt jobba mycket i sommar, tar väl 3 veckor ledigt med Dennis. Sen får han ta pappaledigt någon vecka. Som det ser ut nu blir det Dennis som får mysa mest med barnen i sommar =) Turkiet är inte 100% säkert än, vi måste ordna med barnvakt, och få klart besked innan den siste denna månaden. Men om inte, är inte det hela världen, då får vi ta en weekendresa eller nått, Hihi! ;)

Önskar alla en mysig fredag och en trevlig helg!
/Mariett..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0