Bara kul..

Elijah är på dagis och Charly vilar.. Jag har inte kunnat blogga på ett tag eftersom vi inte haft någon dator. Den förra gick i sönder, nu har vi äntligen (tre veckor senare) fått en ny =) När man har varit utan dator en tid inser man (kanske) att den faktiskt inte behövs så mycket som man tror.. Det beror givetvis på, från man till man.. Men jag använder datorn till att blogga och betala räkningar typ. Jag tycker det är skitbra med dagens moderna "nättelefoner". Jag älskar min iphone! Den surfar jag mest på.

Min familj och jag (alltså min mamma, pappa och mina syskon) gick ner till kyrkogården i lördags för att besöka farfar och lämna honom en blomma. Han ligger och vilar i Minneslunden. Bara jag skriver om detta blir jag ledsen. Det är inte förrän nu jag riktigt fattar att farfar är borta. Det var både jobbigt och skönt att besöka honom. Jag började tänka på "oss", allt vi gjort tillsammans, vilket medförde en del tårar. Jag saknar honom verkligen ♥

I veckan som gått har jag träffat Evelina en del. Vi har ätit frukost ihop och myst hela dagar =) Jag och Charly traskade ner till Center Syd en av dagarna för att handla "dagis kläder" till henne. Vi fick köpt ett regnställ, två par skor och fodrade vantar, allt för 330 kr! Inte illa det, kul att handla när man kommer över sakerna så billigt. Allt på REA =) Charly har på sig sina skor mycket nu, hon tycker det är roligt att springa runt i dessa. Elijah fick också ett par nya skor, de blev han jätteglad för..
Jag har äntligen fått tummen loss och pantat en del av mina smycken, allt jag fått av min före detta, allt utom en sak. Jag fick så mycket som 2800kr för skiten, det är inte illa. Vi bestämde oss för att pengarna skulle gå till barnen, så Elijah har fått ett skrivbord och en ny bokhylla. Vi ska köpa möbler till Charly när vi får hem bäddsoffan som vi beställt =) Den kommer om 6-8 veckor ca. Kuuul, då får Strumpan äntligen eget rum. Det behöver hon, och vi =) Jag har hittat en jättebra hemsida med massor av prylar för barnrummet: www.barnrummet.se heter den. Där har vi beställt en del saker till både Elijah och Charly. Elijah ska få en ny taklampa, en filt, bordslampa och skrivbordsunderlägg. Allt i Cars, Blixten =) Charly ska få prylar av Tingeling, det blir hennes tema. Varken jag eller Dennis är speciellt förtjusta i rosa så vi har bestämt oss att Lillans rum ska gå i lila och blålila, kommer bli mycket fint =)


Elijahs rum..

I fredags fyllde Alle Balle år, han och Emelie hade inflyttningsfest samma dag. Melissa och Kors var också bjudna, de sov över hos oss till lördag. Tack för en trevlig kväll/natt Alex och Emelie. Jag och syrran sjöng för Alex på HeyTell en hel del, Haha. Han tycker vi är såå duktiga ;) Vi bjöd på "Vi gratulerar", "Vad är det för en dag", "Hakuna Matata", "En busschaufför" och annat. Haha, riktigt roligt!

I morgon kväll ska vi träffa syrran och JP, vi ska beställa resa till Turkiet. Vi kommer resa i slutet på augusti el början på september =) Vi har mycket roligt att se fram mot detta året. Vi ska på två bröllop också =)

Elijah har blivit kallad till 4-års kontroll, spännande. Det blir både det och tandläkarbesök denna månaden. Jag var på Bvc förra veckan med Charly, hon har svamp i munnen efter Kåvepeninen, inte lika spännande. Men vi fick utskrivet Mycostatin som ska smörjas med topps i munnen på henne 4 gånger om dagen. Skiten kostade 313 spänn!! Jag frågade sköterskan vad det var för typ av tester på 4-års kontrollen, det var en hel del och jag undrar om Elijah kommer genomföra hälften av dessa ens ;) Mitt lille troll, vi får se?

Charly börjar sin inskolning om 3 veckor, och jag börjar arbeta om 6 veckor. Innan dess måste vi få tag i en billigare bil som Dennis kan köra med fram och tillbaka till jobbet. Jag hoppas vi hittar en i denna eller nästa vecka =) Jag måste ta tag i mina arbetstider, än så länge vet jag att jag ska jobba till kl: 18.00 på måndagar och kl: 17.00 på onsdagar =) På torsdag ska jag hälsa på mina underbara kollegor, då ska jag ha med mig mitt förslag på tider. Vi får se om jag väljer att bara ha sena arbetstider? Kan vara skönt med någon tidig dag också, kanske fredagar? Jag ska fortsätta att arbeta 75% i alla fall, det känns bäst för oss, så barnen inte får längre dagar på dagis. Då har jag även extra tid med dem ♥ Mysiga morgnar och eftermiddagar =)

Tack och Hej =)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0