4års-kontroll..

Elijah var på 4års-kontroll igår =) Han ville att både mamma och pappa skulle följa med honom så vi gick dit hela familjen.. Jag som trodde att Elijah inte skulle genomföra hälften av "testerna" fick mig en "smäll på näsan" ;) Han var såå duktig, lite snabb, men väldigt engagerad. Alla tester gick bra, tom. hörseltestet! Han har bra hörsel på sitt högra öra och halvbra hörsel på sitt vänstra.. Så allt skrikande beror inte på dålig hörsel ;) han är bara en gapig unge helt enkelt, Haha! Vår sköterska gav honom mycket beröm och sa till oss föräldrar när vi var klara: -Vilken underbar pojke ni har, ni ska verkligen vara stolta över honom, så duktig och snäll han är! Ja, där växte både jag och Dennis lite grann. Vi instämde, tittade på varandra och log ♥ Jag är så stolt över vår pojke! dennis sa till mig med ett stort leende i går kväll: -Elijah har blivit så duktig, tycker inte du det? -Jo, svarade jag, han har bara lite bråttom när han ska göra något, men han är jätteduktig.

Idag har jag och Charly hälsat på farmor Annika en stund =) vi har även gått en runda i det underbara men kalla vädret. Ikväll ska jag köra upp till Center Syd och handla födelsedagspresent till Moah som fyller år på måndag (6e/feb) men ska ha kalas på söndag. Hon blir 2 år lilla skitungen! Charly blir 1 år på lördag! 1 åår, det har redan gått ett år sedan hon föddes, det är inte klokt! Det blir kalas på lördag för henne, alla nära och kära kommer och firar =) Kul!

Jag är ute och traskar varje kväll med brorsan 1h och 10 min ungefär i rask takt. Vi går ca 6-7 km. Jätteskönt! Jag har äntligen tagit tag i mig själv, nu ska bebis kilona väck! Jaja, jag kan inte bara skylla på barnen, jag är glad för att äta så jag har även mig själv att skylla på ;) Men nu jävlar! Mitt mål är att gå ner till 70-75kg, det var vad jag vägde när Dennis och jag blev tillsammans för 7 år sedan. Jag vägde då 72kg och var nöjd med det. Vi får se hur detta går, vafan skriver jag?.. Nä, det SKA gå! Håll tummar och tår för mig är ni gulliga =)

På måndag börjar Charlys inskolning, spännande! Jag ser fram mot att börja jobba igen, det är bara 3,5 vecka dit nu =)
//Marre..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0