Tack..

Tack till alla nära och kära som firade Charly med oss i lördags! Tack för alla fina presenter ♥ Charly fick en fin födelsedag, en kall (-13 grader) och mysig en. Under dagen hade vi kalas och på kvällen hade vi familjemys. Mamma & Pappa, Nettan, Anders & Angelica stannade kvar och åt middag. Vi bjöd på Risotto =) Det var en uppskattad rätt. Mmmm, fick inte smaka själv men den luktade väldigt gott ;)

I måndags började Charly sin inskolning på dagis, Charly och jag var där i 1,5h och lekte med barnen. Charly fick lära känna en av personalen. Likadant igår, fortsättning på måndagen, lära känna fler barn och personal.. Idag har jag gått ifrån en stund på 30min. Det gick bra, det flyter på bra tycker jag, skönt! Inte alls som med Elijah, var gång man lämnade honom kände man sig som världens hemskaste förälder, han blev alltid såå ledsen!

Igår var jag med Charly på BVC för vaccination, vägning och mätning =) Vaccinationen gick bra, Lillan blev bara lite ledsen på 2a sticket. Nu väger Strumpan 12,5kg och är 79cm lång =) Stora 1-åringen. Minst och yngst på sin avdelning på dagis ♥

Nu när en annan "håller igen" har Dennis också börjat tänka på vad han äter.. Så Dennis och barnen äter mycket fisk och annan nyttig mat här hemma. Kyckling, kassler osv. Fullkornsris/pasta. Elijah käkar potatis till allt! Dennis käkar sin broccoli och Elijah, Charly andra grönsaker. Elijah tycker inte om "träden" som han säger, han vill ha majs och "molötter" ;) Charly äter vad hon får, hon är en matglad tjej måste jag säga vilket är bra.

Jag satt och tänkte lite på Alla ♥-dag.. Det är redan om en vecka, varken jag eller Dennis "äter" nu så restaurangbesök är inget intressant för oss. Vad  ska vi hitta på? Hmmm, ja vi får se. Det blir kanske en extra mysig dag med barnen och vuxenmys på kvällen?..

Tjingeling / Mariett..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0