Påskhelgen..

..Dagen började med frukostmys, Alex och Moah kom tidigt för att göra oss sällskap =) Bara kul med gäster! Ungarna har inte träffats på ett tag så de var rent uppspelta, lugn frukost?.. Vad är det liksom? Haha, vad är det någonsin undrar jag nu när jag tänker efter. *skrattar för mig själv* Tänker på Elijahs matvanor..  Efter frukost blev det lek och bus för ungarnas del, en bra start på denna Påsk-dag! Nu vilar Charly, Elijah tittar på Mamma Mu, Dennis sover (är trött efter tidig träning) och Jag sitter här. Alex och Moah gick för en stund sedan. Ungarna är badade (blev ett tidigt bad i morse) och jag har passat på att sola för fyyy vad jag var och är frusen nu. Snart blir det en varm dusch på det och litta smink så man kan känna sig vacker för kvällen ;) Haha! Vi ska him till barnens farmor och farfar i kväll för en bit mat och mys =)

Jag har börjat äta så smått nu, och det känns jättebra! Till frukost käkade jag Kesella blandat med Hallon och Linfrö, faktiskt gott. Nu kommer jag hålla mig till sund, nyttig mat. Bara unna mig nåogot litet någon gång då och då som innan.. Innan barnen då alltså ;) Det har gått 10 veckor, och på dessa veckor har jag "tappat" 20kg så jag är mer än nöjd. Hade först tänkt mig att shaka ytterliggare 2 veckor men efter tisdagens träning (Zumba) besämde jag mig för att börja äta. Detta därför att min kropp sa ifrån, jag blev jätteyr, mådde illa och kände mig svag under passet, det slutade med att jag fick gå ut. Jag har 3-5kg kvar till min Målvikt, det fixar jag med en bra kost och träning. Rent fysisk är jag i Mål så det får ta den tid det tar =) Jaja nog om detta..

Igår torsdags träffades vi alla syskon m respektive fam hemma hos mamma och pappa. De bjöd på mat, vi satt i deras uterum hela kvällen och mös med en massa tända ljus. Mamma har ju en massa ljuslycktor i fönstren, på skänken och på bordet. De hänger lite här och där ;) Det blev inte så sent för vår del med tanke på att Charly skulle i säng, Elijah ville inte följa med hem när vi skulle gå, han frågade mormor om han fick stanna.. Och det fick han så klart ♥ Mormor är bäst! Barnen fick Påsk-ägg av mormor och morfar, Elijah fick 3 pussel och godis och Charly fick ett pussel och popcorn. Mycket uppskattat!

Igår kom Vendela och Ethan på besök på förmiddagen ♥ Lille Ethan fick måla med mig, vi målade Påsk-ägg och tryckte händer. Det tyckte han var roligt, lille skiten. Det var kul att träffa dem båda. Charly och Ethan är lika stora fast det skilljer 6 mån mellan dem =) Ethan är den äldre.. Full rulle och litta till i 2 timmar var det här hemma, så det var mer än skönt när Charly väl vilade ;) Hihi! Dennis var iväg stort sett hela dagen igår, först träning, sen åkte han med pappa och benny till Ängelholm för att se Rögle matchen. Evve och JP kom en sväng i gårkväll. Tro det eller ej, men vi spelade Fia med knuff och dansade med barnen. Det var ju inte igår man spelade det spelet precis, Haha =)

I morgon ska vi träffa Emelie och Moah, kul =) Det var också ett tag sedan! Sen blir det väl söndagsmys för hela slanten i vanlig ordning..

Önskar er alla en trevlig Påskafton! =)
Tjingeling / Mariett..

Kommentarer
Postat av: Mormor

Det e alltid kul att ha alla barnen hemma :)) <3 Och man känner sig <3 när Elijah frågar om han får stanna då vet man att man har lyckats som mormor :)

2012-04-07 @ 12:48:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0