Tidig morgon

Sitter och funderar på, tro de eller ej.. Marsipantårtor? Jag är riktigt sugen på att göra en från grunden själv. Vaknade för två timmar sedan och kunde inte somna om, fick en ide. Ja, och då var sömnen körd med en gång! Alla som känner mig vet att jag älskar att skapa på olika vis, detta är en form av skapande. Jag vet att jag kan detta innan jag ens provat? Det är inte som jag skryter, faktiskt så har jag klarat av alla utmaningar, nya som gamla, jag provat hittills.. Nu funderarar jag på vilka ingredienser jag ska använda, det är mer sådant som kan sätta stop för mitt skapande. Jag tröttnar lätt, och vill att det (vad jag än gör) ska gå undan ;) Så nu tänkte jag Googla litta så jag vet vad som ska handlas för mitt försök till en Undertårta?! Haha! Detta ska bli kul, om inte idag så i morgon, hmmm..  Förslag på motiv?.. Skriv gärna =) Slänger upp en bild eller tre när den väl är gjord.. Psst.. Om jag lyckas ;)

Ikväll blir det utgång för min del, det var ett tag sedan det hände kan jag säga. Välbehövligt! Jag har aldrig tänkt så mycket på vad jag ska ha på mig, hur jag ska se ut vid utgång tidigare. Alltså jo men ändå inte. Eftersom jag inte bryr mig speciellt, eller inte alls faktiskt, över vad andra tycker och tänker så har jag alltid klätt mig bekvämt. Haft/har min egen stil kan jag väl säga. "Bohem" ända ut i fingertopparna.

Måste bara skriva att Evve börjat så smått med att hålla pass på Healthness =) Hon är så duktig, fick hoppa in för en sjuk instruktör och köra Body sculpt i måndags. Jag höll på att döö under tiden, fy fan vicken energi och styrka denna lilla damen har!! Haha, ja jag kände verkligen av att jag levde, både då och tre dagar senare på Zumban. Den höll hon också =) Nu riktar jag mig till dig Lillstrumpan.. Jag är så stolt över dig, du är som skapt för detta! Du är jätte duktig ♥

I morgon har jag och Charly bestämt Playdate med Zandra och hennes töser, roligt =) Våra döttrar går på samma förskola och avd. Det ska bli kul att se deras reaktioner när vi träffas. Skönt när både vuxna och barn kan "leka" litta ;) Vi får hoppas att flickorna finner varandra.

Den 26e denna månad har vi fått tid till BUP för en Lek-observation till Elijah =) Utredningen för misstanke om någon form av Autism har påbörjats och det känns jättebra tycker vi alla inblandade. Elijah har observerats på sin förskola av "vår" specialped på BUP under påskveckan, och vi föräldrar har varit där på samtal med henne och Elijahs Mentor. Blandade känslor över allt som händer runt om honom just nu, oftast glädje. Det känns ju som sagt jättebra att saker och ting börjar hända nu. Ibland är det tungt och jobbigt. Speciellt när hans "handikapp" blir tydligt, i vissa situationer. Minsta lilla framgång gör mig så glad, nästan sådär glad att jag inte kan hålla gråten tillbaka. Ex. Ellijah och jag körde ner till Mc Donalds i söndags för att köpa Hambullare, som Elijah säger, till honom.. Under tiden vi stod i kö lyssnade vi på musik. Jag bäddrade bland kanalerna, stannade upp, och fortsatte.. Då skriker Elijah glatt: -Mamma! Mamma! Åh, jag vill lyssna på den, den tycker jag om, och så börjar han sjunga: -Mossa! Mossa! Asino sino ta taa. Jag blev helt ställd, Elijah återger sällan vad HAN tycker om, om man inte ger honom en fråga, tycker du om detta osv. Jag svarade honom: -Tycker du om denna? Ja då ska vi absolut lyssna på den! Så sjöng vi tillsammans.. Detta kan för många kännas som en löjlig grej i vardagen, men inte för oss. Detta var ett Moment, som man i engelskan säger. Vissa saker/händeler, framsteg kommer jag alltid att minnas.. Vidare, Lek-observationen den 26e kommer vara under 1,5 timmes tid. Vi föräldrar kommer att närvara och allt kommer att spelas in, filmas. Detta därför att en doktor senare i samband med specialped och prykolog ska kunna titta och ta ställning. Filmen ska även arkiveras och kanske användas som utbildningsmaterial. Specialped kommer titta på Elijah i leken och lyssna av, få en hum om var han ligger rent språkmässingt. Även hur pass han förstår i ett samtal. Lille Fina Elijah, skulle jag beskriva honom med ett ord, skulle det vara Kärlek! Kärlek som i glädje och omsorg, kärlek som i ödmjukhet och humor.. Han vet det inte själv, men vi talar om för honom hela tiden, att han är speciell. Nu på ett sådant sätt som ska få honom att växa som människa, lite senare även på ett sätt för att hjälpa honom att lära sig leva "med sig själv". Även om vi inte vet säkert om han har ett handikapp eller ej än, så är vi säkra på att han har stora svårigheter innom vissa områden, och det är bla. där han behöver oss alla ♥





Hoppas ni alla får en trevlig lördag! =)
Tjingeling..


Kommentarer
Postat av: Ida

Åh gott med tårta ;). Synd man inte har smakinternet :)



Skönt att ni kan få lite hjälp och se vad som Elijah behöver lite extra hjälp med. Alltis jobbigt de där. Förstår dina moments då Linnéas & Wiltons kusin har en sjukdom som är tuff. Hoppas att de verkligen blir bra för er sen.



// Ida

2012-04-14 @ 08:44:12
URL: http://axelssonida.blogg.se/
Postat av: Mormor

<3 Elijah=Kärlek=Mormors <3

2012-04-14 @ 11:01:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0