Vår lilla stjärna.



Nu har Charly fått penicillin i 3 dagar. Hon sover betydligt bättre om nätterna, stackaren. De nätter inget stör henne (jag menar sjukdom el värk) sover hon oftast mellan kl: 21.00 - 08.00, och det är helt ok. Hon vill inte äta om nätterna så ofta längre, det är skönt kan jag erkänna =) “Nanen” är inget hon är speciellt intresserad av längre, bara ibland på natten. Hon vill inte ha välling heller så vi kan sluta med flaskan så fort hon slutar helt med att äta om nätterna. Skönt! Elijah åt välling på natten tills han var 2 år och fick välling innan läggdags tills han var 3 år. Charly äter i stort sätt allt vi äter nu, jag utesluter starka kryddor och salt i maten jag lagar bara. Hon äter med god aptit, ungen älskar mat =) Jag mixar maten till puré med små små bitar eftersom hon inte har fått några tänder än. Det verkar inte som om de är på väg heller, men det är inget problem för denna lilla tösen. Nu äter hon bl.a. havregrynsgröt, frukt, grönsaker, knäckebröd och skorpa (tug tug), yoghurt, mannagrynsgröt, och mat. Dricker bara vatten. Vi kommer inte ge henne något “gott” (extra socker) så länge vi kan undvika det. Vi kommer ge henne annat när vi själv eller Elijah tuggar. Frukt älskar hon så det är ett alternativ. Vi gjorde så här med Elijah också, nu äter han gott men bara på lördagar. Han dricker bara vatten och mjölk, ibland saft men inte så ofta. Sparar det goda till helgen =) Lillan sitter själv och har gjort detta länge men hon har inte brått med något vidare. Hon drar sig upp i stående läge ibland och ställer sig i krypläge lite då och då, men visar inget intresse på att krypa eller gå än. När Elijah var 8 mån gick han med lite hjälp, han gick själv när han var 8 mån och 17 dagar, alldeles för tidigt! Jag tycker bara det är skönt att lillan inte har så brått =) Vi fick sänka madrassen i spjälsängen till Elijah när han var 5 mån för då började han dra sig upp i stående läge i sängen. Charly sover högt än. Det är roligt att tänka tillbaka och jämföra utvecklingen och personligheten mellan barnen. De är verkligen olika, kul! Våra älskade barn, lika fantastiska fast på olika sätt.

Igår rengjorde jag Charlys vagn och satte ut den på blocket, vi använder nu ist Elijahs gamla sittvagn Brion, det går jättebra. Vi gick hem en runda till Alex, Emelie och Moah i går kväll, då åkte Strumpan i sin “nya” vagn. Dennis städade vår bil igår och jag rensade ut en massa “skit” ur våra gömmor. Massor med prylar för svärmor att sälja på loppis ;) så nu kommer vi åter igen in i vår klädkammare utan problem. Vi har bytat ut Charlys bilbarnstol, steg 2. Hon är en stor tjej =) på torsdag ska hon vägas och mätas, spännande. Vi var hos Annika och Krister i går morse på frukostmys, vi handlade med oss bullar som vi mumsade på. Idag ska jag ägna min tid åt städning/plockning. Elijah hjälper snällt till. Han är en mästare på att torka dörrar så det får bli hans uppgift, Hihi! ;) Nu vaknar Strumpan, så..

Moss moss!

/Mariett..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0