Jahapp..

Lillstrumpan vaknade tidigt idag =) Vi sitter båda två i min säng och myser. Elijah sover än och kommer sova någon timme till, då blir det lite mys och hushållssysslor tills dess att han vaknar..
Fredag idag, härligt! Helgerna är guld värda, familjens dagar. I morgon, lördag ska jag, Charly och Annika upp tidigt för att åka in till Lunds loppmarknad på Södra esplanaden =) Kul! Jag och Charly är för det mesta uppe någon timme innan Dennis och Elijah så det passar bra. Tror tom att pågarna fortfarande sover när vi kommer hem, vem vet? Annars har vi inget planerat vad gäller lördag, vi får se vad restan av dagen har att bjuda på?
På söndag ska jag och Elijah följa med farfar Krister när han kör ut bröd, vi ska åka lastbil. Weee! Det är för Elijahs skull såklart, han tycker om lastbilar, alla fordon när jag tänker efter. Så det ska bli spännande, första gången för Elijah =) Hoppas han vill nu bara. Vi har pratat om det med honom igår och då blev han glad och sa att han ville men man vet inte förrän det väl är dags om han verkligen vill.. Men men, det blir säkert bra. Vi ska även bjuda Annika, Krister och Stefan på söndagsmiddag, det blir baconbiffar i vanlig ordning. De är uppskattade, ett "säkert kort" om man säger så, Hehe!

I veckan har vi varit mest hemma eftersom Strumpan fortfarande är lite krasslig men vi har haft besök =) Alex och Moah har varit här och lekt en av dagarna och moster Evve likaså. Igår lagade vi mat här hemma, jag och Evve. Vi slog på stort ;) Det blev risotto till middag. Evve och JP åt här, vi tyckte alla att "Otto" var jättegod! Jag upptäckte i går morse att Charly hade små röda prickar uppe på huvudet, kollade då genom kroppen på henne och får se att hon även har dessa på sin arm. Ååh nej tänkte jag, vad är nu detta? Inga vattekoppor, det såg jag men ville ändå få det kollat på Vårdcentralen så vi gick dit. Det är insektsbett fick vi reda på, det händer lätt när barn rör sig, sitter på golven och leker. De hade fått in massor av barn (med oroliga föräldrar) under sommaren med dessa prickar. De väntar in en "vattenkoppsepidemi" så vi får väl se när det händer?

Elijah har haft en rolig vecka på dagis, pedagogerna har presenterat datorn för honom. Det finns såå många olika pedagogoska, bra spel som yngre barn kan spela. Elijah, han hade fatsnat för ett spel där han skulle laga saker som gått sönder, pussla ihop en söndrig kanna tex. Elijah har inte haft någon kontakt med datorer på det viset tidigare. Han har tittat på film på sin mormor och morfars dator, det är allt. Vi tänker inte i nuläget öppna upp spelvärlden för honom på datorn och X-boxen. Vi spelar och lägger pussel tillsammans i köket. Ett av hans favoritspel är "Steka ägg", det spelar vi mest =)

Nu vaknade Elijah också, Oj så här tidigt? Nu ska vi äta frukost och mysa vidare alla tre. Trevlig helg på er alla!
Tjohopp/Mariett..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0