Helgen.

..Har varit helt underbar!..
I fredags gick jag och Charly hem till Emelie och Moah på kvällen och mös. Vi lekte på Moahs rum, Moah och Charly är väldigt glada för varandra. Vi gick hem kl: 21.30, Charly brukar lägga sig kl: 21.00 men vi hade så roligt att vi inte ville gå hem.. Pågarna mös under tiden här hemma =) När vi kom hem var vi så trötta allihop så barnen nattades, så vi vuxna också kunde lägga oss.



I lördags var det upp tidigt för att åka in till loppisen i Lund med Annika, Emelie och Moah =) Charly fick bli hemma, hon sov som en sten när jag gick upp? Jaha, tänkte jag.. Men jag kan erkänna att det var rätt skönt att ensam kunna göra något, utan varken barn el gubbe =) Vi gick där inne i nästan 3h och tittade. Jag fick handlat till både Elijah och Charly, mamma fick också någon tacogrej till sitt Sagaform sätt. Elijah fick ett nytt paraply, 2 Everest tröjor och en Everest allvädersjacka. Tröjorna gav jag 15kr/st för och jackan 20kr. Jag köpte även fina pussel och spel till honom som han blev jätteglad för. Charly fick nya gardiner, skitfina! De är rosa/lila med prinsessor på, tjockt mörkläggande tyg. Dessa gav jag 10kr för, de är som nya! Hon fick även en speldosa, maracas och någon tjöja och klänning. Jag köper bara sådant som går att tvätta, sådant som ser oanvänt ut. Det finns så klart mycket skit på loppisar också men guud vad mycket fint man kan hitta!! Ge det en chans vet jag =)
När vi kom hem, gick hela familjen hem till mina föräldrar. Mamma fick sina prylar som jag köpt. De blev hon jätteglad för. Vi åt, mös och tittade på film där hemma och var inte hemma förrän sent.

I går åkte Elijah lastbil för 1a gången! Woow, vilken upplevelse han tyckte det var. Jag föjlde med, turen tog 5h, vi hade det jättemysigt. Elijah tyckte det var kul att få åka med sin farfar, det gör han gärna om snart =) Vi var hemma igen kl: 15.00, då var det tid att börja med maten. Baconbiffar, som besämt blev det och det var såå uppskattat av Annika, Krister och Stefan. Roligt. Dennis ville ha sina baconlindade ostbiffar så jag gjorde 8 sådana också. Det blev en hel del biffar på 2,2kg kött kan jag säga =) Efter kaffe och efterrätt gick vi hem och mös tills barnen skulle i säng..




..Som sagt har vi haft en underbar helg med familj och vänner ♥

/M@riett..

Kommentarer
Postat av: Mormor

Två av mina absoluta favoriter <3

2011-09-12 @ 16:21:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0