Funderar..

Lillan vilar ♥
På sistone har jag funderat mycket på vänner och familj, vad är viktigt för mig och min familj? Jo, en bra familjerelation och bra vänskapsrelationer =) Det, och givetvis mycket annat.. Jag drömmer mycket nu, speciellt om familjen. Alla familjer har sina "problem", sådant man kanske inte vill prata om.. Hos oss handlar det om familjemedlemmar som inte kommer överens =( Tråkigt, så tråkigt! Detta har gjort att vi (det handlar om oss och andra) inte träffat en del av familjen på 2,5 år. Våra barn känner inte varandra, de som kunnat ha så mycket glädje av varandra då och nu. Detta är mitt, Dennis och de "andras" fel. Men "man" kommer förhoppningsvis till ett stadie i livet då man börjar fundera (som jag gör nu) på vad som är viktigt och mindre viktigt, då man kommer på att nästan allt går att lösa om man verkligen vill. Jag vill och hoppas att de andra också vill? Familjen har alltid varit mycket viktig för mig, mina bästa vänner är min syster och min bror ♥ Mina föräldrar och syskon älskar jag lika mycket som mina barn. Det är förhållandet mellan mig och mina familjemedlemmar som varierar, inte mängden av kärlek. Vi (alla) i familjen ska finnas där för varandra, hjälpa och trösta varnadra vid behov. Vi ska glädjas åt och dela varandras glädje och lycka. Så ska det funka menar jag. Man måste kunna förlåta och glömma, på alla håll, för att gå vidare. Nu är det nog med bråk från min sida, varför bråka, det räddar ingen relation.. Förstånd och förlåtelse är två ord som passar in här..
Lite tankar..
Tjingeling/Mariett.

Kommentarer
Postat av: Mormor

Stämmer precis <3

2011-09-12 @ 16:19:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0