Familjedag på Alfa..

Natten mellan torsdag och fredag var ingen hit! Charly vaknade kl: 02.00 och skrek, hon hade ont någonstans? Hon skrek mycket och högt från och till, i intervaller. Först misstänkte jag att det kanske kunde vara magknip eftersom jag har minskat ner på Laktulosen jag ger henne (Charly har varit jättehård i magen enda sedan hon föddes) men efter en tid började jag misstänka att det kanske kunde vara ”öronont”? Varje gång jag lade henne ner i sängen började hon skrika efter en stund, aha tänkte jag.. Öronont känns mycket mer när man ligger ner pga trycket, så det är inte omöjligt att det skulle vara så. Jag tryckte henne på öronen för att se om hon reagerade, hennes temp låg på 38 (vilket den brukar ligga på vid öroninflammation) inte så farligt, hon reagerade litegrann. Kl: 06.30 väckte jag Dennis och beordrade honom att stanna hemma från jobbet eftersom jag inte hade sovit mer än 1 timme. Han gick upp och tog över så att jag kunde gå och lägga mig, Charly var helt utmattad och somnade en stund senare. Hon fick smärtstillande och näsdroppar, det gjorde till sist susen. Jag sov en timme och gick sen upp för att ringa till Vårdcentralen om en tid och Charlys BVC sköterska Helen. Helen ringde upp mig först och fixade en tid till oss kl:14.00. Sabbe kom hem till oss på förmiddagen så hon var snäll och följde med mig ner till Vårdcentralen medan Dennis stannade hemma med Elijah. Vi fick träffa en läkare där som kände på Strumpans mage och hals. Hon tittade även i hennes öron och tyckte sig se att Charly var röd om sina trumhinnor. Hon skickade oss vidare till Lund, Öronkliniken, skrev en remiss som jag fick med mig.. Vi gick hem och tog en snabb macka innan vi körde in till Lund, även då hängde Sabbe på =) Väl inne fick vi vänta en timme ungefär innan vi kom in till undersökning. Öronläkaren tittade först i Charlys högra öra, det såg bra ut, lite röd bara. Sen tittade hon i vänster öra, där såg hon inget pga allt vax, så hon fick rensa rent innan hon kunde se trumhinnan. När hon sen såg den sa hon bara: -Ja, här har vi helt klart en öroninflammation. Stackars liten som ska börja med detta redan nu, sa hon. Ååh nej tänkte jag! Vi fick utskrivet penicillin som Charly ska ta 3 gånger om dagen i 5 dagar. Öö, jag mins fortfarande den hemska smaken av Kåvepenin! Den med fruktsmak är inte bättre, örk! Vi körde till Apoteket direkt och hämtade ut den äckliga skiten och gick sen en runda på Center Syd. Jag har tänkt på de två perioder Charly haft då hon skrikit på samma vis om natten. Det har helt klart varit pga öronen, det vet jag nu. Första gången hon gjorde så här gick jag även då ner till Vårdcentralen, även då sa läkaren att Charly var lite röd om sina trumhinnor men att det inte var något. Jag känner mig så hemsk, hur fan kunde jag lita på detta?!? De är ju helt jävla inkompetenta på Vårdcentralen! Jag vet att de ska kunna lite om allt, men för fan. Är man det minsta osäker skickar man väl vidare patienten, eller?? När vi var där igår sa läkaren att hon såg båda trumhinnorna, vilket hon absolut inte har kunnat göra eftersom de inne på Öron inte gjorde det innan de fick rensat bort vaxet. Jag är så jäkla besviken, tänk nu om Strumpan fått Hjärnhinninflammation, usch! Barn upp till 2 år får penicillin för öroninflammation och barn som får problem med sina öron innan de är 6 månader fyllda, räknar man som öronbarn.. Nä fy fasen vad arg jag är! Nu till något roligare..

Idag har vi hela familjen, mamma och Sabbe varit på Alfa Laval, Familjedag =)

Pappa jobbar ju där. Vi träffade Martin, Evelina, Teo och Tuva där inne, gick runt och tittade på många olika maskiner, robotar och letade skattmärken =) Vi fick en karta över området när vi kom dit. På den var bl.a. aktiviteter och skattmärken utmärkta. Vi skulle samla 6 märken för att få Skatten. Elijah hade jätteroligt. De bjöd på frukt, godis, festis, korv, kaffe, glass, kaka. Bjöd på aktiviteter som sumobrottning, hoppetorn, minigolf, tipsrunda, bollekar mm. Det hade de gjort bra, verkligen! Vi, speciellt Elijah, är jättenöjda. När vi kom hem gick vi ut och lekte, vi gick runt på olika lakplatser =) Nu har vi precis ätit biff med kokt potatis och morot. Brunsås, lingon och inlagd gurka, mmm så gott!! Ikväll ska Dennis him till JP så Evve kommer nog hit till mig och barnen =)

Oj, detta blev ett långt inlägg..

Önskar alla en trevlig lördagskväll!

Tjingeling //Mariett..


Kommentarer
Postat av: Tess

Ja, jag litar inte heller på Vc med tanke på Hannas kraftiga och hemska inflammation. Hade jag inte stått på mig så vet man aldrig vad som skulle kunna hända. Nej, usch o fy! Låter annars som ni haft en underbar dag på alfa . :) kram <3

2011-09-25 @ 00:10:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0