=)

Lilla skitungen Charly utvecklas i en rasande fart.. Hon kryper nog inom kort =) Mat är hon mer än glad för, hon äter med god aptit och tycker om det mesta jag ger henne. Mixad potatis och korv (eller något annat kött) är en favorit. Jag mixar och mixar här hemma så att det ryker om mixern, bokstavligt talat. Häromdagen blev den överhettad, Haha! =) Annars tycker hon mycket om “lilla laxgrytan” på burk och andra fiskrätter. Vi får bli bättre på att äta fisk här hemma, jag funderar på om jag ska köra och handla laxfilé idag och göra en god gratäng. Elijah tycker sådär om fisk, men han äter torsk och lax precis som jag. Fisken måste vara varm om vi ska äta den dock. Jag har två barn som är glada för mat =)

Elijah är ett “glädjerus”, han är så rolig. Han har verkligen humor, säger och gör roliga saker hela tiden. Han är en stor pojke nu, det påminner han oss om hela tiden. Han kan själv, säger han.

I morgon kommer Sabbe ut till oss =D Mys mys, vi har bestämt att vi ska ha filmkväll vi tjejer och Dennis. Hehe, han har inte en chans när det gäller val av film i morgon kväll, det ska vi se till ;) Han är nämligen räätt så glad för att bestämma vilken film vi ska se på annars! Sabbe stannar hos oss till lördag. På lördag ska vi, hela familjen köra in till min pappas arbete, Alfa Laval på studiebesök =) Det kommer att Elijah älska! Allt som har att göra med maskiner tycker han om, och maskiner som väsnas är ett plus =) Woow, woow, kommer han säga, Hihi! =)

Idag, snart, kommer Martina och Julia ut till oss =) Jag ska passa Lilla loppan en stund medan Martina åker iväg på ett ärende, kul =) Då kan Charly och Julia umgås.

Vi har varit ute en del i veckan, mellan skurarna i blåsten ;) Elijah var hemma från dagis i tisdags.. Han kom in till mig tidigt på morgonen och sa att han hade ont i sin mage. Jag frågade honom då om han ville stanna hemma från dagis och vila, mysa med mig och lillasyster? Nej, det ville han inte, han tyckte att han kände sig bättre. Men när han reste sig upp, kräktes han. Bara vatten som tur var men allt hamna i min och Dennis säng. Lille hjärtat, han blev så ledsen. Jag förklarade för honom att han inte kunde hjälpa det, att sånt kan hända när man har ont i sin mage. Elijah ville ligga på soffan och mysa, titta på film och äta en bulle medan jag drog av sängkläder och tvättade. Lillstrumpan var vaken och sprang runt i sin gåstol =) Elijahs magvärk försvann med kräkningen, det var skönt för honom. Han åt sen med god aptit, vilken man inte gör om när man han kräksjukan, så det var inget sånt. Kräkningen var en reaktion av magvärken. Han mådde sen bra hela dagen och fick gå på dagis i går..




Fina fina Elijah ♥

Nu kommer Martina och Julia..

Hejhej //Marre..


Kommentarer
Postat av: Mormor

Stackars mormors <3. Fy för att ha ont i den lilla magen :(

2011-09-23 @ 22:58:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0