Dennis älskar min mat..

Nu vill jag att Elijahs dagisfoton ska komma! Jag är såå nyfiken, på både det enskilda och syskonfotot =) Roligt med nytt gruppfoto också nu när Elijah går på en ny avdelning med nya barn och pedagoger. Vi har hans gamla gruppfoto uppkopierade och laminerade till honom, 2 stycken. De har vi tittat på mycket, Elijah har pekat och sagt vad var och en heter osv. Detta gruppfotot kommer vi göra likadant med, toppengrej tycker jag!..

Idag skulle Vera kommit ut och hälsat på men hon har fått förhinder så det blir en dag med syrran ist. Jag, Charly och Evve ska köra n till Nova och glo =) Hehe! Ta en fika och titta runt. Jag behöver in på Indiska och BR, viste ni om att BR har 25% på hela sitt sortiment mellan torsdag och söndag? Kan vara bra att veta =) Vi ska in dit och titta efter bl.a. målarfärg till Julia som fyller 2 år den 1/oktober. Kalas på söndag i Marieholm. Jag älskar Indiska, både inredning och kläder, verkligen min typ av affär. Jag har mycket prylar här hemma från både Indiska och Bali i Helsingborg. Jag har även fått många saker av min moster, som hon köpt på sina utlandsresor. Ni som känner mig vet vad jag är för en typ, rent inredningsmässigt ;) Jag älskar de indiska färgerna, rött, orange, lila och grönt men jag klär mig nästan bara i jordnära färger. För ett par år sedan kallade min syster mig för “trädet” vid några tillfällen, Haha! Hon tyckte jag var föör jordnära, och såg ut som ett träd i min gröna kjol, bruna byxor och svarta kofta. Tönne!! Jaja, jag har aldrig brytt mig på mode och ideal precis utan går i sådant som är bekvämt och snyggt enligt mig..

I tisdags tog jag tag i mig själv och lagade Kålpudding, det har jag inte gjort på något år. Ja ÅR!! Jag hade glömt hur gott det var. Dennis älskar min mat, han äter och äter. Likaså barnen, skönt när man uppskattas! =) Vi åt hemma hos Annika och Krister, även de tyckte om Puddingen =) Kul! Nu får det inte gå så lång tid tills nästa gång bara, inte år iaf ;) Igår hade jag magknip hela dagen, såå drygt!! Mitt magont försvann inte förrän på kvällen. Jag och Strumpan blev hembjudna på frukost hos Annika och Krister, vi mumsade på bullar, mmm! Annika följde med mig till BVC med Charly, för vägning och mätning. Nu väger lillan 10,5 kg och är 73,5 cm lång, stor tjej! Hon sitter just nu och tittar på mig, tittar fram mellan spjälorna på sin säng och pratar mycket och högt. Elijah ligger fortfarande och sover, han ska väckas om 20 min. Det är sista dagisdagen denna veckan för honom, den vill han inte under några omständigheter missa =) Hihi, han har bestämt med sin mormor att han ska sova hos henne och morfar i morgon. Han frågade i måndags om han fick sova över, söta unge! Mamma och jag pratade lite löst om vi skulle åka in och se en bia med honom i morgon, prova igen. Vi får se hur det blir med den saken, annars ska vi inte göra så mycket i helgen mer än umgås med nära och kära.

Lite från mig till dig =)

Ha en skön helg!

//Mariett..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0