Ny vecka..

Måndag igen, det är inte klokt vad veckorna går snabbt! Jaja, då är det snart helg igen =)

I helgen har vi träffat nära och kära och Dennis har partat..

I fredags kom äntligen de efterlängtade fotona på Elijah & Charly, enskilda foton på Elijah + gruppfoto + syskonfoto. Jätteroligt! De blev alla bra tycker vi. De ringde från dagis på eftermiddagen, precis när barnen och jag skulle gå ut, och sa att fotona kommit, så vi gick in om dagis och hämtade dem. Jag kunde inte vänta.. På kvällen sen, var vi hemma hos mina föräldrar. Dennis och pappa tittade på fotboll och hockey medan mamma och jag tittade på Idol. Rena skämtet, vilket skitprogram Idol blivit. Jag tror att fler Idoltittare tycker likadant?! Jag bestämde mig för att slopa den årliga, lite familjetraditionen detta året faktiskt..
Elijah har målat sitt första familjeporträtt, det gjorde han i torsdes =) Finfina huvudfotingar!


Från vänster: Charly, mamma, pappa och Elijah ♥


Elijahs porträttfoto ♥

I lördags bakade jag och Elijah kanelbullar =) Dennis och Charly assisterade ;) Charly fick känna på degen, Hihi! Hon tyckte den var intressant och kladdig. Elijah var jätteduktig, han bakade i över en timme. Han tyckte det var roligt =) Totalt bakade vi 90 stycken bullar, Elijah bakade 26 stcken, jättefina bullar. När vi hade bakat färdigt, kokte Dennis kaffe. Vi fikade på nybakta bullar, saft och kaffe. Mmmm så gott det var. Hela lägenheten doftade.


Kavla kavla..






Resultatet innan gräddning =)


Dennis skulle ut med pågarna på kvällen, käka på restaurang och festa, de skulle sitta hemma hos oss ett gäng innan de tog bussen in till Lund, så jag och barnen slängde i oss lite mat och gick sen hem till Emelie och Moah under tiden. Evve och Angelica kom också dit. Vi fikade på nygräddade vofflor och mös. Barnen lekte och fick popcorn. När grabbarna stack, gick vi alla hem till oss och mös vidare, tittade på film =) Det blev en lång dag och sen kväll. Jag kom i säng när klockan var 01.30..


I går hälsade jag, pappa och Evve på farfar på förmiddagen. På eftermiddagen fick vi besök av Angelica, Lenni och Leon =) Vi fikade och snackade/lekte. Trevligt! På kvällen kom Evve och JP för söndagsmys i vanlig ordning. Söndagar är bäst när man inte jobbar, tycker jag =) Vi såg den nye filmen med Jim Carrey, “Poppers pigviner”, en kul film.. Får inte glömma att skriva: att jag nu kan känna en liten "bissing" på gång i munnen på Strumpan, den sticker upp lite, kände den igår =)
8 månader och 5 dagar. Inte lika sen som sin bror, Elijah hann gå på sitt 1a tandläkarbesök utan några tänder, han var 10 månader och 8 dagar gammal när hans 1a tand kom =)


Japp, det var denna helgen det =)

/Mariett.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0