Nu längtar vi efter julen här hemma..

Lite julmusik, apelsiner, ljus och pepparkakor.. än så länge ;) Ja nu längtar vi verkligen efter Julen. Elijah vill springa i tomtedräkt och pepparkaksdräkt hela tiden.
-Mamma, jag vill vara kaka idag, säger han =) Hihi! Han får vara kaka eller tomte när han vill, det ser rätt roligt ut mitt i sommaren när han springer runt i pepparkaksdräkt ♥
I år ska det dekoreras, pyntas till tusen här hemma. Vi ska hålla i Julen, de i familjen som vill får komma. Det kommer bli en massa pyssel och bak innan Julafton, det är några av våra mysiga jultraditioner. Då träffas vi hela familjen och vänner, lyssnar på julmusik, umgås, bakar el pysslar, äter gott och myser hela dagen/kvällen. Ååh, vad jag längtar! 
 

Elijah &..


Charly idag 6/10-2011.


Världens sötaste pepparkaka & tomte ♥

Elijah älslar allt som har med Julen att göra. Jag fick hem Ateljé Margaretha tidningen härom dagen, den ville Elijah titta i.. När han fick se alla motiv med tomtar, julgranar, snögubbar och julklappar, blev han helt galen.
-Oh mamma, titta titta, där är tomten och alla paketerna, sa han. Vi tittade läänge i tidningen och pratade om Julen. Jag uppmärksammade att Elijah stannade upp, tittade speciellt länge på en sida där det fanns broderade kuddar med julmotiv. Jag frågade honom om han sett något han tyckte om, då pekade han på bilden nedan och sa: -Ja mamma, jag vill ha en sån med snömannen på. Hihi, lille gubben.
-Snögubben menar du?.. frågade jag.
-Ja snögubben! Snögubben mamma, den är fin, sa han då.. Så jag frågade min mamma om hon skulle kunna tänka sig att brodera detta motiv om jag skickade efter det?
-Javisst, fick jag till svar. Vi får se när motivet kommer, hoppas kuden blir klar till Jul =) Förra året broderade mamma en Julkalender till Elijah, den ska han ha uppe detta året. Vi har ett motiv sparat som mamma ska brodera till Charly. Hon är lite liten än, men till nästa år ska hon nog kunna använda sin kalender. Kul, speciellt när det är mormor som har sytt dem ♥ De kan sparas och användas senare i barnens liv. Jag ska slänga upp en bild sen på Elijahs kalender, den är jättefin!


Snömannen, visst är den fin? =)

//Marre..


Kommentarer
Postat av: Milla

Visst är det mysigt med julen:)



Har ni varit på Vellinge Blomman någon gång vid jul? Där är jättemysigt att gå och kolla på tomtar och hälsa på åsnan och fåret bland annat:) Dom har verkligen mycket julsaker och dessutom "tomtedockor" som rör sig lite överallt:)

2011-10-07 @ 23:57:39
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0