Helgen och lite annat..

Nu har jag nattat pågen (1h sen), läst Monsters inc och sjungit för honom. När jag hade sjungit i typ 5 min sa han bara: -Mamma, nu räcker det. Jag kan sova nu.. Haha, vad skulle jag säga? Jag blev så paff, och sa bara: -Jaha ok, ja men då får vi säga gonatt nu då. Vi säger alltid: -God natt (hjärtat, mamma), sov gott, jag älskar dig, vi ses i morgon.. En puss och en kram på det, sen sover vi alla gott =) Elijah slocknar på 5 min, han är så trött på kvällen när han varit på dagis på dagen. Idag har Elijah varit en stund hos farmor sin medan jag och Charly har varit på Vårdcentralen igen. Charly har nämligen varit lite hängig och gnällig i dagarna, och har inte ätit något vidare varken igår eller idag, så jag tyckte det var lika bra att kolla upp henne. Läkaren vi gick till tittade henne i öronen, men kunde inte se något så hon gick och hämtade en gammal fossil, (skriver inte namnen på läkarna) som varit på Lödde Vårdcentral sedan jag själv var liten. Hon tittade i Charlys öron och sa sedan att Strumpan har vätska bakom båda sina trumhinnor och att hon är röd i sitt vänstra öra. Vi fick göra ett odlingsprov innan vi gick hem, fick en ny tid nu på torsdag. Då ska vi bl.a. se vad odlingen visar, ev en ny kur penicillin? Jag hoppas verkligen att hon inte får svåra problem med sina öron. När jag var 1 år hade jag redan haft 8 öroninflammationer! Jag mins att jag hela somrar brukade åka in och ut på Öronkliniken i veckor, för att få suget rent och bytat tamponad i öronen, jag hade då både hörselgångs och öroninflammation. Jag kunde inte bada som andra barn, plaska och leka, för då fick jag vatten i öronen och det var förbjudet! Jag fick duscha med öronproppar och duschmössa hemma. Fy, det var så jobbigt och tråkigt. Nog om detta..

Snart är det House på Tv =) den enda såpan jag följer, och inte missar.

Helgen:

I fredags var jag och syrran på bio, vi såg “Final destination 5” 3D, den var ok. Som alla andra Finalfilmerna, storyn är den samma i alla men de är ändå bra tycker jag. Vi var nöjda med vårt val =) Evve var med mig och barnen nästan hela fredagen, vi gick till affären och var ute och lekte på lekplatsen. Vi lekte hemma och lagade mat till oss. En riktigt mysig fredag. Elijah sov hos sin marmor och morfar.

I lördags körde jag, Dennis, Annika och lilla Charly in till Lund, loppisen, Haha! =) När vi var klara där körde vi hem till min mamma och pappa. Vi bestämde då att de och vi skulle köra ut till Örtofta på kvällen, käka och umgås med fam. Roos =) Vi hade en mycket trevlig kväll!

I söndags skulle vi egentligen på kalas men det fick jag ställa in, hade ont i magen men dagen blev så småningom bättre. Evve och JP kom hem till oss på kvällen, vi käkade tacos och såg på en film. Så från 1-10p får denna helgen en stark 8a! ;)

Nu.. House!!!

Tjingeling//Marre.


Kommentarer
Postat av: Mormor

Ja en helmysig fredagskväll/lördagsmorgon med en av mina favoriter utan parents <3

Och en trevlig lördagskväll med god mat,dryck och trevligt sällskap precis som det ska vara <3

2011-10-05 @ 18:46:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0