Evepina till Evefina =)

Lillasyster Evelina =)
Evepina var en riktig skitunge på många sätt, jag fick t.ex. aldrig vara ifred på mitt rum när jag lekte med mina kompisar. Många av mina vänner mins med all säkerhet den tiden! Jag tyckte verkligen att ungen var en pina. Hon var högljudd och i centrumtagande hela tiden. En riktig “gapapa” som vi alla sa och säger, Haha! När hon var liten, sådär en 4 år och jag 10 år, var hon speciellt jobbig. När jag och mina kompisar umgicks, fick hon ofta sitta på sängen och titta på (sa jag NEJ, stod hon utanför mitt rum och skrek tills jag släppte in henne). Det gick nästan aldrig bra, hon skulle märkas hela tiden och störde så fort hon fick chansen. Hemlisar, vad var det liksom? Jag fick hota henne med att hon åkte ut om hon sa något, bara då kunde hon vara nästan tyst. När vi blev lite äldre och jag började festa, fick Evepina vara vår underhållning många gånger. Speciellt min, Tess och Maddes. Då var Evepina runt 8 år och vi 14-15 år. Vi kunde sitta på mitt rum och dricka vars ett glas vin och titta på Evepina när hon “apade” sig, dvs. sjöng med en tillgjord röst och dansade. Skitkul, tyckte vi att det var. Vi lyssnade bl.a.. på Ronny & Ragge och Joddla med Siv som vi bad Evepina dansa och sjunga till. Evepina blev Evefina när hon var runt 12-13 år. Då stod jag ut med henne i mer än 20 min i streck. Hon var en omogen 14 åring, tyckte jag, inte alls som jag själv.. Väldigt mogen, vuxen för min ålder ;) Jag flyttade hemifrån och ihop med min dåvarande pojkvän när jag var 18 år, då träffades jag och Evve mer sällan. jag kunde ibland känna att jag saknade henne precis som mina övriga familjemedlemmar. Vi träffades bara när jag var hemma hos mamma och pappa. 3 månader innan jag fyllde 21 år, separerade jag och killen, så jag flyttade hem och fick dela rum med lillasyster. Då var det helt plötsligt jag som var den inkräktande systern =) Jag var 20 år och Evve 14 år. Men det gick bra. Jag och Dennis blev tillsammans den 12 december samma år och har varit ett par sedan dess, 7 år i år.. Evve och jag började så småningom prata mer och mer, vi märkte att vi hade roligt i varandras sällskap. Vi trivdes med varandra. Vi började umgås.. Nu umgås vi hela tiden och våra pojkvänner är mycket goda vänner. Dennis och brorsan, Martin har faktiskt varit faddrar till JP i skolan =) och de är alla tre murare, roligt! Evefina är en fantastisk syster och moster. Hon har många goda egenskaper, hon är ödmjuk/snäll och rolig/glad. Hennes sämsta egenskap är hennes humör, precis som jag har hon ett ojämnt och ibland hetsigt humör och det går oftast ut över de vi älskar. Men vi finns alltid där för varandra, stöttar och hjälper när vi behövs. Våra barn älskar sin moster!! Evefina kan ibland verka hård och tuff men hon är världens mjukis, och hon tycker inte om att vara ensam. Vi är väldigt lika samtidigt som vi är olika. Jag känner min syster innan och utantill, hon är ingen svår människa att förstå sig på. Pajas som hon är, hamnar hon fortfarande ofta i centrum till vår allas underhållning, Hehe! =)






Jag älskar dig jättemycket Evelina ♥


Kommentarer
Postat av: Anonym

hahahahah knäppis!! älskar dig med! massor <3

2011-10-04 @ 17:26:02
Postat av: Tess

Haha den tiden var väldigt rolig! Lilla Evve har blivit stoor! :) minns även vår tid som små, då var de du somn skulle synas o höras hela tiden!!!! ;)

2011-10-04 @ 19:57:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0