Allt möjligt..

Barnen leker på Elijahs rum.. Perfekt tillfälle att blogga, det var ju ett tag sedan..


Det händer mycket nu, med Charly menar jag.. Hon kryper! Tar sig fram på sitt eget lilla vis och reser sig mot möbler och ben hela tiden, släpper när hon ska förflytta sig och trillar, sätter sig på gumpen.. Om och om igen, duktig flicka, hon är nu 8,5 mån ca. Allt fascinerar henne, allt ska undersökas. Strumpan är jätteduktig på att klappa kaka, hon klappar kakan och rullar den men skiter i fåglarna, Hehe! Så fort hon hör musik börjar hon gunga, precis som Elijah gjorde. Hon är en bestämd liten tös, en vilja av stål har hon. Mammasjuk är hon också, vill sitta uppe och vara nära hela tiden. Hon upprepar ljud och annat, härmas hela tiden. Hostar jag hostar hon, klappar jag klappar hon osv. samspel.. När vi kelar, säger vi: -Aaaoaao och klappar fint. Vi gör samma sak när vi klappar på alla hundar i familjen. Alla har hund utom vi, mamma o pappa har lilla Alize. Annika och Krister har Loppan och Smulan, de också små och så har vi Bibbi och Bettan, Evve och JPs små odjur =) Martin och Evelina har också hund, en stor rottweiler, Atlas. Ja, alla dessa djur tillhör ju också familjen..


Nu är det äntligen riktig Höst! Jag älskar hösten när den är som den var igår, kall och solig. Vi tog oss ner till Sandskogen igår, Dennis, jag och barnen. Vi gick slingan + runt djurens inhägnad. Vi matade djuren och lekte, klättrade i träd. Lillan somnade i sin vagn under tiden vi gick och sov i nästan en timme. Elijah älskar all typ av utevistelse. Förra veckan var han och en fröken till honom ute i värsta regnet och sopade vattenpölar när jag kom för att hämta honom, det har han gjort någon gång här hemma också. Han sopar ner regnvattnet i brunnen =) Han tycker om sina gummistövlar och vill använda dem hela tiden. När det är fint väder ute brukar jag säga, med en skämtsam röst: -Oh titta Elijah det är fint väder ute, du slipper använda stövlarna idag..
-Regnar det inte, brukar han då fråga? -Nej, det är sol ute, svarar jag. -Jaha, säger Elijah, ser fundersam ut och tillägger: -Det gör inget mamma, jag kan ha stövlarna.. Haha, älskade barn, han är så rolig! Rolig men fruktansvärt trotsig, just nu är det mycket tjat och “jagvill” gnäll, men det går över. Vissa dagar är jag och Dennis helt slut på kvällarna, så när vi har läst för Elijah och nattat Charly lägger vi oss också. Då har jag inga problem med att somna inte ;) Hihi!

 












Förra veckan sprang fort iväg, men vi hann med mycket. Frukostmys med Annika en dag och frukostmys med Alex och Moah en annan dag, Emelie har färgat mitt hår på hennes skola i Malmö. Vi har haft besök och själv hälsat på vänner och familj. Så fort vädret tillåter långa promenader och lek går vi ut. Vi har gratulerat barnens farfar Krister som fyllde 52 år i torsdags, till honom köpte vi en skitsnygg skjorta, svart med tunna tunna silvergrå ränder och en silvrig slips. Helgen har varit mysig, Evve och JP var här i fredags och i lördags hälsade vi på Annika och Krister. I går gratulerade vi lilla Julia. Hon fick målarfärger, förkläde och målarpapper av oss i present =)


Jag har kommit in i mitt måleri nu igen och målar nu julmuggar. Sitter även och skissar litta när Charly vilar, jag känner att jag är på väg tillbaka, alltså att jag känner mer och mer sug efter att skapa. En härlig känsla. Jag älskar det, detta är toppen! Det tycker nära och kära också =) Skissar bl.a. på en ny tatuering till syrran. Jag har en stark längtan efter att lära mig till tatuerare och funderar på att ta tag i mig själv nu, det är på tiden tycker många. Vi får se hur det blir med den saken..


Nä nu ska lillan nanna litta och jag skissa =D

Hej hej / Mariett..

 


Kommentarer
Postat av: Mormor

Mina små favoriter <3. Ja jag tycker att du ska fundera på vad du vill med ditt liv så att du inte väntar för länge som jag <3

2011-10-24 @ 12:24:25
Postat av: Anonym

2011-10-24 @ 13:56:57
Postat av: Mariett

Ja lilla mamma, jag vet vad jag vill göra. Måste få tummen loss bara <3

2011-10-25 @ 23:32:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0