Dixie..

Här kommer någon bild på Dixie och Alize, mammas och pappas katt och hund..


Här ligger de och myser hos sin Husse =)
Bilderna är tagna med mobilen så därför är de lite suddiga tyvärr..


Lilla Dixie, 15 veckor gammal..


Det busas en hel del, Alize och Dixie är bra kompisar trots att de bara känt varandra i en vecka =) "Detta kan vara början till en god bekantskap" Hihi! Alize är så snäll och tillgiven. Hon är verkligen en speciell och rolig hund. Hoppas att Dixie också blir lika tillgiven. Lilla Dixie, hon är ungefär lika stor eller liten som Alize. Om några veckor kommer katten att vara större än hunden, Hehe! Roligt =) Alize blev så glad när mamma och jag kom hem med Dixie, -Ååh en kompis till mig?!? Dixie trivs hos mamma och pappa, hon är en luden och kelen liten kisse ♥

Idag har Elijah varit hemma från dagis, han har ont i sitt ben, inte det han brutit utan det andra och han haltar lite. Jag har ingen aning om vad han har hittat på, han var på dagis en stund igår så det är inte omöjligt att han har sprungit och trillat eller sträckt sig där? Jaja, det går över så småningom. Han är en hjälte, mammas älskade Elijah! Vi har lekt hela förmiddagen, barnen och jag. När Charly vilade, passade vi på att plocka fram Elijahs lego. Vi byggde hus, bilar, helikoptrar och djur som vi sedan lekte med. Elijah älskar sitt lego men vi kan inte ha det framme mer än när lillan sover eftersom hon också leker på Elijahs rum och stoppar allt hon kommer över i munnen. Snart får Dennis och jag ta tag i varandra och införskaffa oss en schysst bäddsoffa så att Charly kan få sitt eget rum. Då kommer hon nog sova bättre om nätterna tror jag, hon störs rätt mycket av Dennis snarkningar, vilket jag förstår för det gör nämligen jag också! Hon ska få ett ljust rum, och en lila fondvägg =) Sen kommer jag nog måla något fint på någon av väggarna. Det ska jag även göra på Elijahs vägg när hans rum ska göras vid.

 
Elijah pratar om tomten mer än någonsin just nu =) Han frågar något om tomten så gott som varje dag. Jag är övertygad om att han kommer tycka lika mycket om julpynt, pyssel och julbak som mor sin. Vi ska köpa en ljusstake till honom som han kan ha i sitt fönster, jag har hittat en fin en som ska beställas, sen ska jag sy gardiner till honom med något fint julmotiv på =) Tomtar och adventskalender har han redan. Det kommer bli riktigt mysigt när det blir dags för att pynta, då kan vi fixa och dona tillsammans med Elijah, roligt när han nu förstår vad julen (för barn) innebär.


I år kommer vi att fira Nyårsafton hemma hos och med Emelie och Alex, Tack för inbjudan! Elijah kommer att ha sitt kalas som vanligt samma dag, och i år kommer vi bjuda på kakor och tårta, så nu vet ni det =)


En av Charlys bilder är nu med i ”Jag har blixten i ögat” tävlingen på Fotograf Maries (Svedala) hemsida som nr: 030. Så här ser den ut..


En av mina favoritbilder ♥

Nu kallar mannen // Mariett..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0