Vilken härlig dag!

Elijah är på dagis, han har cyklat dit.. Stolt som en pinne var han när vi parkerade cykeln vid ingången =) Han är noga med att påminna om att den ska låsas, duktig påg!
Jag och lillstrumpan har varit ute och gått en sväng i det fina vädret. Härligt! Vi har även varit på BVC idag, Charly väger nu 5120g hon är en stor tjej =) Även hon duktig.. Hon ligger här hos mig och tittar med sina stora ögon, hon studerar mitt ansikte och lyssnar till min röst när jag sjunger "Ronjas vaggvisa" den sjöng jag mycket för Elijah när han var mindre. Hon verkar tycka om den lika mycket som sin storebror. Jag sjöng den när Elijah skulle vila och sova, det gjorde honom lugn.
Charly tycker om sitt babygym nu när hon kan se lite bättre och fokusera, hon kikar med en frågande blick på djuren som hänger ovanför henne =) Jag undrar vad hon tänker? Det händer så mycket på så kort tid nu de första veckorna och månaderna, det är så spännade och framförallt roligt att se! Lillstrumpan har kommit in rätt i dygnsrytm, hon sover i alla fall 7h i sträck när hon somnat för natten och det är jätte skönt! I går somnade hon
kl. 11.30 (lite senare än vanligt) och sov till 7.45 i morse. Jag fick be Dennis när han gick upp att titta till henne, tyckte det var konstigt att hon inte vaknat någon gång under natten för att nappen trillat ut.. Jag är så nojjig, måste titta till henne med jämna mellanrum =) Barnen är verkigen mitt liv, mitt allt!! Jag älskar min familj!
En vardag med barn i familjen är inte som alla andra vardagar, om ni förstår hur jag menar, vad gjorde jag innan barnen kom till världen? Inget viktigt, det inser jag nu när jag är mamma.. Jag har tagit på mig ett livslångt arbete när jag valde att bli förälder =) Ett viktigt, roligt arbete som kommer ge mig/oss många fina minnen.. Kärleken till barnen och familjen är större än kärleken till det egna livet, därför blir min vardag viktig. Jag har något att leva för, jag vill uppleva allt gott barnen medför =) Nu till något annat..
Ikväll ska Zandra fixa min blogg, jag är jätte tacksam för det Zandra =) Tack, tack! Den är fin och jag är
super nöjd.. Kul när man har vänner som kan hjälpa en med sådant man själv inte reder ut, tjänster ger gentjänster brukar man säga ;)
Snart kommer lillasyster Evve på besök, det tycker vi om. Vi får se vad dagen för övrigt har att erbjuda. Kanske en tripp till skogen eller en tur med cykeln till lekplatsen eller en sväng till svärmor och svärfar? Hmmm, ja vi får helt enkelt se.. 
Ha en skön eftermiddag, det ska vi ha =)
Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0