Onsdag..

Sömnlös morgon! Elijah vaknade kl 3 av någon anledning? Jag tror att han drömde något som skrämde honom, han ville inte somna om i sin egen säng så han fick ligga hos sin mamma och pappa. Elijah sover sällan sällan hos oss, det händer en gång i halvåret och då därför att han antingen har drömt eller är sjuk och vill ha den där extra lilla tryggheten..

Charly sov från dag 4 (dagen vi kom hem) i sin spjälsäng. Jag kan själv inte sova när jag har barnen i sängen, annars hade det varit mysigt någon gång då och då.. Så från kl 3 till 6 sov jag med ett öga öppet, pågen låg och sprallade jättelänge innan han kom till ro. Elijah är annars bra på att tala om när han vill ha närhet, då ber han mig om att göra honom sällskap i hans säng när han ska sova, det gör jag absolut! När det händer så sällan gör det inget. Jag ligger hos honom en stund och smeker han över pannan, håret och sjunger för honom innan han somnar ♥ Mammas älskiling. Konstigt nog ber han bara mig, Dennis får sällan den möjligheten. Frågar vi Elijah vem som ska ligga hos honom säger han: -Mamma ska! Det har varit mycket "Mamma" här men det börjar ge med sig, nu duger pappa också ;) Skönt faktiskt.. Inte minst för Dennis =) Annars är Elijah mycket "mormig" Haha! Det kan jag förstå..

Mina barn har verkligen världens bästa mormor och morfar, farmor och farfar! Vi ska hem till farmor Annika och farfar Krister idag på mys och middag, det tycker vi om. Det var en vecka sedan vi träffades sist så det ska bli roligt för oss alla =)

Min lilla mamma blir opererad i armen idag, de ska frilägga nerver som sitter i kläm. Stackars mamma, hon blir opererad hit och dit pga sitt arbete. Jag blir så ledsen och irriterad när jag ser människor som "fuskar" med sjukskrivningar. Det finns ärliga människor som sliter hårt och drar sig för att klaga, när de väl blir sjuka (på riktigt) får de inte tillräcklig hjälp. Jag är själv en hårt arbetande kvinna, jag sliter för mitt levebröd! Min inställning till detta har jag min mamma och pappa att tacka för, de har fostrat oss barn till de ärliga människor vi är idag. Man kan inte vara hemma för en "fis på tvären" sägs det, som så många är idag tyvärr. Tråkigt men sant! 
Jag ska hämta mamma om en stund, hon får komma hem i eftermiddag.. Nu ska jag och lillstrumpan ut och gå en runda i det fantastiskt fina vädret! =) Underbart!

Tjingeling
M

Kommentarer
Postat av: Lisa

Jag e en lyckligt lottad kvinna med underbara barn o barnbarn o man <3

2011-03-16 @ 15:57:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0