En vän för livet..

Elijah och jag gick ut och lekte med våra vänner Hanna, Ebba och Therese igår kväll =) Vi gick till Tolvåkerskolans lekplats. Ungarna hade som vanligt jätteroligt! Elijah och Hanna är goda vänner, det är så roligt att de tycker om varandra. Therese och jag har känt varandra sedan hon föddes =) jag är nämnligen äldst, Hehe! Min pappa och Therese pappa har gått i skola ihop. Kul när vänskapen följer med barnen! Tredje ledet med våra barn, det är nog inte så vanligt när det inte är inom familjen. Vi har stått varandra väldigt nära alltid (som om vi vore familj) trotts att det ibland gått lååång tid mellan gångerna vi träffats.. Men det får vi bli bättre på har vi sagt, att träffas alltså. Bjuder på lite lekbilder..


                                     Hanna & Elijah

     


I morse fick jag ett sms kl: 07.00! I smset stod det -Är du vaken? Det tog inte mer än en minut, sen kom nästa sms.. -Är du vaken? Ni som nu känner mig och min familj vet redan vem detta måste ha varit, ellerhur?!?
Ingen mindre än Evve!
Jaha, det var bara att masa sig upp, det tog 20 minuter sen var hon här och då vaknade Elijah. Han tyckte det var lite konstigt att moster redan var här, men mysigt =) Vi åt frukost och gjorde oss i ordning för dagen. Evve följde med oss ner till dagis när Elijah skulle lämnas, sen gick vi hem till mamma (ovanligt) Emelie ringde när vi var på väg dit, jag sa till henne att komma bort till oss och det gjorde hon. Vi drack kaffe och flabbade =) Trevligt!
Å.. Jag har ju pratat med moster Vendela också, så skönt att höra hennes röst ibland =) Det är bara 10 veckor till Bella kommer hem till Sverige. Jag längtaar, ja resten av familjen också givetvis!
Nu ska jag göra mig ordning för avfärd mot Kävlinge. Där ska jag hälsa på Petra och Sabbe. Sabbe är också en barndomsvän som jag tagit upp kontakten med för snart 2 år sedan. Vi hade då inte pratat på 11 år! Vi har haft så roligt ihop som små =) Jättekul att vi hittat tillbaka till varandra!
Det var vad jag hade att bjuda på idag..
Kramar till Therese och Sabbe =)
/Marre 

Kommentarer
Postat av: tess

Vår vänskap inom familjen är nog väldigt ovanligt! Men så kul så.. =) Tack själv gumman för dessa dagar. Tyvärr måste vi avboka busfabriken imorgon Ebba blivit värre. Stackaren orkar inget och bara sover.

Nästa gång! =)

2011-03-26 @ 21:07:03
URL: http://hannasmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0