Charly 6 veckor idag!

         
   

Lillstrumpan är redan 6 veckor! Hon ler och följer med blicken, det är lite roligare nu när vi kan kommunicera lite..
Inatt har hon sovit bra, mellan 10.30-6.30! Wow, duktig tös =) Elijah väckte mig i natt för han behövde kissa, första gången han går upp på natten för att han är nödig, såå duktigt av honom! Stor kille =)
  
Som ni ser har jag lagt upp lite bilder på blommor, inte vilka blomma som helst.. Orchideen, världens vakraste blomma (enligt mig) Mamma har en hel uppsjö av dessa växter, säkert ett 40-50 tal. Inte konstigt att jag älskar dem! Dessa bilder har jag tagit hemma hos mamma, bara en bråkdel =) Det finns så många olika sorter, och jag tycker om dem alla! Tyvärr äger jag inte mer än två stycken själv Hihi! De har jag fått av Dennis, Tack hjärtat!
Bilden jag ritat är en skiss, framtida tatuering jag vill ha =)

Idag har Elijah cyklat till centrum (jag gick brevid) för att handla nybakt bröd och bullar till oss. Jag tycker bara det är bra att träna "cykelvett" tidigt, så vi tog vägen över "stora vägen" dit. Självklart måste man som förälder vara på sin vakt exakt hela tiden! Vi har ätit frukost hos mamma och pappa, de är båda hemma idag =) Stackars pappa har fått en kortisonspruta i sin fot så han hoppar fram. Det blir nog ryggläge i soffan för hans del idag Hehe! Min mormor, barnens G-mormor Diana kom också till frukost och hälsade på, så det blev en mysig start på dagen =) 

Jag funderar på om jag ska byta efternamn? Min mormor heter Davalon i efternamn, jättefint tycker jag och mycket ovanligt! Kanske jag skulle kunna heta Mariett Davalon istället för Persson? Fiint =) Hmmm, ja vi får väl se..

Ikväll ska vi äta tacos, en favorit rätt här kan jag säga! Det blir en mysfredag får vår del, skönt när det händer. Annars brukar vi vara uppbokade på helger, trevligt det med i och för sig =) Nä nu får jag gå och umgås lite med Evve och mamma, trevlig fredag på er!

Tata
M


Kommentarer
Postat av: Zandra

Gud 6 veckor redan.. Grattis=)

2011-03-18 @ 14:25:13
Postat av: tess

Tycker din pappa sitter på hela ryggen rätt ofta?? Rätt? Ja jättefina blommor är det, har själv 2 som inte vill blomma om, tips?

Ha en trevlig helg mer er så hörs o ses vi snart! Kram

2011-03-18 @ 14:33:09
URL: http://hannasmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0