Barntapeter?

Vi ska ordna så att lillstrumpan får eget rum i sommar. Eftersom vi bor i en trea med bara två sovrum får vi lösa det som så att jag och Dennis sover i vardagsrummet. Vi ska köpa oss en rejäl bäddsoffa och slänga upp persienner i fönster och dragskynke mellan rummet och hallen så att ljus och ljud dämpas. Vad gör man inte för sina barn?! Jag har dock ingen aning om var vi kan köpa barntapeter? Förslag? Annars är en tanke att vi ska smälla upp vit strukturtapet, grunda den i någon fin färg och själv måla något fint motiv eller tecknade figurer? Ja, målningen sköter jag då då, och inte Dennis! Haha! Även Elijahs rum ska fixas, men han är så stor att han själv kan få välja hur väggarna ska se ut tycker jag. Vi får väl ge honom ett par allternativ så han får välja vilket han tycker bäst om =)

Just nu är Elijah förtjust i Scooby Doo, annars tycker han också om Svampbob, Nicke Nyfiken och Shaun the sheep. Kanske Scooby Doo gänget skulle sitta fint på väggen? Skulle han sen tröttna så kan man bara måla över motivet och smälla dit ett annat om man vill, skitbra! Jag är verkligen glad över att jag har lätt för att teckna, sicka fördelar! Elijah tycker det är jätteroligt att bara sitta och titta på, gissa när jag ritar. När Elijah ritar ska jag gissa, han ritar ALLTID en haj! Haha, har är såå påhittig, tss!

Elijah var 8 mån när han fick eget rum, och det funkade/ar jättebra! Charly kommer vara någon månad yngre, hon sover i sin säng och vaknar bara någon gång i veckan på natten så det är lika bra att hon får sitt eget rum snart. Vi har verkligen varit bestämda med att barnen ska sova i sina sängar, det har stundvis varit svårt och jobbigt på nätterna men det har vi verkligen fått igen nu när det gäller Elijah =) mammas mysunge!

Ja.. Mysiga ungar och en mysig sambo, kan det bli bättre, hmm.. NÄ!

-Roger out!



Kommentarer
Postat av: milla

Jodå, vi målar än. Jag satt faktikt och räknade på det igår när vi var där, och om man räknar bort de två terminer vi haft uppehåll innan så är det 10 år. Det är inte klokt! Och så mycket man hunnit måla också!



Sist jag var på Tosselilla var för 5 år sedan (tror jag) och jag sa till Kimmy i förrgår att det var alldeles för längesen. Jag vill hoppa på studsmattor och klara Tarzanstigen:P



Vet inte hur Bauhaus har det med barntapeter, bordar osv, men jag har för mig att dom har lite iaf.

Om inte annat kanske det finns väggdekorer som man kan byta ut om han skulle ändra favoritfigur:D

Dock tyckte jag det ät spännande med att måla själv, det blir ju väldigt personligt och mer speciellt:)

2011-03-22 @ 11:47:21
URL: http://millahelen.blogg.se/
Postat av: tess

Bauhaus har väl en liten del med barntapeter. Jag vet inte hur han på vikhögsvägen har det. Men det hade varit häftigt med målat motiv.. =)

2011-03-23 @ 16:20:24
URL: http://hannasmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0