Söndag.


Igår var vi hembjudna till Annika, Krister och Stefan på middag =) Vi fick kyckling och potatisgratäng till middag och glass, jordgubbar och tårta till efterrätt, Mmm så gott allt var. Elijah var som vanligt på riktigt bushumör, vi gick i två omgångar till lekplatsen (mellan middagen, kaffet och kaffet, haha!) för att leka av oss. Annika och Krister följde med andra gången och lekte de med, det tyckte Elijah var jätteroligt. När farfar och farmor klättrade på planket och åkte rutschkana, skrattade Elijah så hjärtligt. Jag hade kameran med mig som tur var så vi kunde föreviga detta, Haha! Igår kväll framkallade jag foton, totalt omkring 450st! Så nu får Elijah in även gårdagens bilder i sitt album =) Kul, han kommer kunna titta tillbaka på mycket gott och roligt han varit med om..
Tårtan vi fikade på var jätte god, jordgubbstårta som Annika gjort själv. Stefan blev glad för sin gåva och vi var verkligen mätta och nöjda med sällskapet (som alltid) när vi gick. Vi gick in om mamma och pappa för att lägga in några program på deras dator, när vi kom dit möttes vi av ett helt gäng på baksidan. Familjen Roos och mina syskon med respektive var där, då fick vi givetvis stanna där en stund och fika på Kladdkaka som Nettan och Anders bjöd på. När vi väl kom hem var vi övermätta och trötta. Elijah hoppade på sin studsmatta, men efter bara en liten stund kom han in och sa att han var trött. Han var helt slut lille hjärtat, han slängde sig i sängen och tittade på film innan han skulle sova.




















Idag har vi varit hemma hos mamma, jag och barnen. Evve och hundarna var där. Elijah badade med mormor i stora poolen, och själv i sin egen lille pool =) Nu är vi hemma, jag och Elijah har städat lite. Elijah är en duktig städare och tycker det är roligt att få hjälpa till. Han brukar hjälpa mig med att torka dörrar och damma. Charly sover nu och vi tittar på en film.

Vi har bjudit hem barnens farmor, farfar och farbror på middag i morgon. Det bjuds på fetaostbiffar, sååå gott vill jag lova! Jag brukar göra vanliga ostbiffar och baconbiffar annars, men sist provade jag att lägga fetaost i köttet istället för vanlig ost och det blev vekligen njutbart! Mammas recept på kryddning av färsen, hon lagar underbart god mat =) Allt gott jag själv kan laga, som andra ger mig beröm för, har mamma lärt mig ♥ Nä nu får jag återgå till filmen..

Tata/M =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0