Dagarna kommer..

Dagarna går, och barnen växer. Charly kommer nog bli lika lång som mamma sin, hon är lite länge än Elijah när han var 4,5 mån. Lillstrumpan äter banangröt nu, det tycker hon om. Jag ska börja introducera grönsaker för henne nu, spännande det ska bli och se reaktionerna, vad hon tycker om och inte tycker om =) Charly är så stark, hon ska sitta eller stå hela tiden. En riktig mysunge är hon också, hon tycker om att "vara nära".


Träning ger färdighet ;)


Älskade, älskade Elijah & Charly ♥


Jag och mamma har rotat fram mina (mycket har även varit Vendelas) gamla leksaker och kläder, äntligen! Så mycket mamma och pappa hade sparat, vi hittade mina barbiedockor, my little ponnys, polly pocket, troll, dockor, vagn, kläder och en massa annat =) Jag sparade några klänningar och dressar som jag själv och mamma haft som liten, jätteroligt att tom mammas bebiskläder var sparade. Allt är tvättat, och Charly har givetvis fått använda kläderna. När vi fick reda på att vi väntade en flicka, Charly, blev vi jätteglada. Det är roligt när leksaker och kläder man själv använt som liten kan komma till användning igen. Elijah har leksaker som både hans morbror och farbror har använt när de var barn, roligt! =)


Denna dress har min mamma haft som liten =)


Denna klänning har jag haft som liten =)


Elijah fick en studsmatta av oss för två veckor sedan, den gillar han skarpt! Vi var iväg och köpte den undertiden han var på dagis. Dennis monterade ihop den snabbt, när jag och barnen kom hem från dagis var den uppe och Dennis stod beredd med kameran för att fånga Elijahs reaktion.. Och en reaktion fick vi! Han blev jätteglad, sken upp som en sol när han fick syn på studsmattan och frågade: -Är den till mig?!? -Ja den är till Elijah, svarade vi. Pågen visste inte var han skulle göra av sig själv, han for fram till studsmattan, och skulle just klättra upp när han kom på sig själv att han inte sagt tack.. Han kom då fram till mig och Dennis och skrek: -Tack så mycket mamma! Tack så mycket pappa! Sen fick vi båda många, stora, hårda och långa kramar av honom =)
Varje sommar ger vi (eller våra familjer) något extra  till Elijah eftersom han fyller år på nyårsafton. Elijah döptes när han var 6mån, dopdag den 6 juli så vi har pratat om att vi även ska fira honom (bara familjen) just den dagen. Charly kommer också vara 6 mån när hon döps, den 13 augusti, roligt att de båda vid dopet är lite äldre och större. Varken Elijah eller Charly har haft/ska ha dopklänning, det fick/får bli andra fina "cermonikläder" istället. Elijah hade ett jättefint sett på sig, finbyxa, skjorta, väst och fluga. Charly kommer ha en jättefin sommarklänning på sig. Vi sparar kläderna till dem, fint minne =)




Elijah härmar sin pajas till pappa =)


Mamma och pappa har skaffat hund, en liten chihuahua som heter Alize. Så nu har Evves "bebisar" Bibbi och Bettan fått en ny kompis. De är så söta dessa hundar, Alize är så liten. Jag är ingen hundmänniska själv och kommer aldrig skaffa hund, men lite sugen blir jag allt när jag träffar de små liven ;) Hihi!


Alize.


..Som sagt är det mycket som händer, vi gör våra utflykter och umgås med familj och vänner. Elijah älskar vatten så vi har tillbringat många kvällar ute vid havet. Dennis jobbar och kommer göra det exakt hela sommaren så vi passar på att umgås och åka på "familjeäventyr" när det är helg. Elijah är en kille med mycket energi, han älskar att vara ute och röra på sig så det blir mycket lekplatsbesök och vandringar i skogen. När jag har bilen hemma tar vi iväg till bla parken i Landskrona, ett toppenställe för barn i alla åldrar tycker jag. Det fins dessutom djur som man får mata om man vill. Vi brukar ta med oss gammalt bröd, okokt spagetti och morötter. Det gillar getterna =) Vi ska inte på någon längre semester detta året, det går inte. Vi kommer göra endagsutflykter, vi ska bla åka till Zoo i Köpenhamn och Bakken, Tosselilla, Skånes djurpark. Vi får se vad vi hinner med eftersom många helger framöver redan är uppbokade. En toppensommar kommer det att bli oavsett! =D


Mys på stranden.




I Karlslundsparken.


Matar getterna med okokta spagetti =)


I Bjärred på lekplatsen.



Vill önska alla en trevlig Midsommar! =D

/Mariett ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0