Sol sol..

Härligt väder vi har nu, jag som annars gillar vintern bäst njuter också av sommarvärmen. Förr var jag en riktig soldyrkare, men efterhand som jag blivit äldre (och efter barnen) klarar jag inte samma värme konstigt nog? Nu passar jag på att sitta ute en stund när Charly vilar. Det blir en timme hit och dit, men det räcker för mig. Jag blir ju inte bara brun, jag får ny energi också, skönt! Charly tycker inte om denna värmen, så när hon är vaken sitter vi i skuggan och myser. Lillstrumpan är nästan alltid naken. På kvällarna trivs hon, då brukar vi gå ut en runda. En glad och sprallig liten nakenfis ligger då i vagnen och njuter, Hihi! Elijah älskar solen, värmen precis som jag gjort. Vi ska nog köra ut till havet ikväll så Elijah kan bada och leka av sig. Charly plaskar också lite, hon tycker också om vatten. Den enda som har lite svårt för kallt vatten i familjen är Dennis, badkrukan. Men han har inget val, nu när han är pappa måste han bada med sina barn, Haha! Tycker det är lite roligt faktiskt =)

Snart blir Charly 5mån! Lilla gumman är så duktig, snäll och glad alltid, eller ja.. För det mesta. Hon sover hela nätter, somnar kl. 21.30 ungefär. Börjar böka runt kl. 06.00, då får hon en flaska välling i sin säng och somnar om, hon vaknar oftast inte förrän kl. 08.00 igen. Schyssta rutiner, skönt för denna mamman. Någon gång under natten bökar hon efter nappen, men hon vaknar inte =) Elijah är duktig på att gå på toaletten under natten. Han vaknar av att han är nödig, går upp och kissar och går sen och lägger sig igen, allt utan hjälp! Jag hör honom när det är dags =) Det enda han glömmer är att släcka lampan på toaletten, men vad gör det?

Nu har jag äntligen hittat något jag kan ha på mig på Martins och Evelinas bröllop =) Mamma, Evve, Charly och jag körde in till Burlöv center förra veckan, det var då jag hittade mitt "sommarplagg". Det blev en brun/beige klänning och en blommig tjöja (kort i rygg och med halva ärmar i tunt tyg) till som går i vitt och rosa. Yes, at last!! Mamma kunde inte låta bli att köpa en liten klänning och kofta inne på Lindex till Charly. Klänningen är vit i båtten med rosa blommor. Den matchar det jag ska ha på mig, så nu ska det synas även på kläderan att vi är mor och dotter ;) Hihi!




Tack för den finfina klänningen mormor & morfar ♥




Härom dagen frågade Elijah om jag hade en lillasyster i magen? Haha, lille fräckisen! Jag får ta tag i bebisfettet nu. Ärlgast av alla, är våra barn. Inte med flit många gånger, men frågar man inte får man inte reda på något, ellerhur? =) Barn är underbara! ♥

Annika, Krister och Stefan var hemma hos oss och åt igår =) Fetaostbiffar som sagt. Vi åt för mycket allihop, vi fick knappt ner varken kaffe eller efterätt, Dumleglass. Jag fick hoppa över glassen så mätt jag var. I går kväll skrev Annika på sin FB: -"Tack Dennis o Marre för en jättegod middag samt efterrätt. Klockan är 22.30 och jag är fortfarande mätt=)=) kram". Roligt att höra! Jag gjorde biffar på 2,5 kg färs så det blev en del biffar över som vi ska mumsa på idag..

Ha en skön och solig dag! /Mariett.. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0