Midsommar.

Vi har firat midsommar hos Nettan, Anders och Angelica ute i Örtofta =) Det var jättetrevligt, härliga människor och god mat. Alla var på riktigt lekhumör så vi lekte hela dagen. Träffades kl 15 och då började vi med 5-kamp som Kim hade fixat. Plockepinn, bowling, kasta pil, kasta boll, "slå ner kubbkungen" Jag var långt från bäst men duktig, He he! Kul var det i alla fall och det var även Kubben som följde.. Den vann vårt lag däremot ;)
Midsommarmaten/julmaten var efterlängtad, jag älskar himmalagade köttbullar, potatis (ny som gammal) gräddfil och ägg. Fisken hoppar jag alltid över, smakade lite lax denna gången bara. Jag är ingen "fiskmänniska", har aldrig gillat varken lukten eller smaken av fisk. Fisk (Fiskfett) som är så bra för hjärnan, hade jag då ätit fisk.. Ja, då hade vi haft vår nästa Einstein här, Haha! Vi hade tur med vädret, det regnade bara en skvätt på natten. Elijah och Charly var uppe sent, Elijah höll igång hela dagen med lekar och annat bus. På kvällen, efter vi ätit jordgubbar, slängde han sig på saccosäcken framför en bra film (Scooby Doo) och åt Kinderägg och Zoo =)
Charly satt uppe och mös hos oss alla, som sagt är hon en riktig mystös. Vilket skratt lillstrumpan har! Det blir så varmt i hjärtat när hon skrattar, man blir så lycklig. Tänk vilken glädje våra barn skänker oss föräldrar hela tiden. Är de glada blir vi glada osv.. Elijah och Charly är mina och Dennis största och viktigaste ägodelar, de förgyller våra liv genom att finnas till ♥ Det blev inget festande, varken för mig eller Dennis. Vi har lika roligt för det, roligare faktiskt. Kvällen för oss, slutade kl 00.30, då körde Dennis, jag, Stefan och barnen hem. Barnen och jag var helt sluut! Vi somnade gott allihop när vi kom hem =)


Vi var en sväng i parken nere vid folketshus, Centrum. Vi fikade och tittade på midsommarstången. Dans och sång, lekar och tippsrunda bjöds det på. Barnen fick vara med och resa stången. Ett gäng pensionärer spelade instrument och sjöng, mysigt var det!


Stången..


Plockepinn..


Pilkastning..


Elijah "kastar" pil..


Bus med Benke..


Charly vilar i saccosäcken..


Snapsvisor på servett, praktiskt..


Pappa och Anders..


Dennis spelar Kubb..


Evve och lilla Alize..


Mamma, Charly och Kim..


Stefan och Dennis..


♥ ♥ ♥


Igår var vi hemma hos mamma och pappa och åt middag. Elijah fick rastat sin el hummer =) På kvällen kom mamma och pappa över till oss för att mysa och titta på film, det blev "Sinners and saints" en riktigt bra film!

Idag ska vi fira Stefan (som fyllt 19 år den 21 juni) hemma hos Annika och Krister =) De ska bjuda på middag, Mmmm! Alltid lika trevligt och mysigt att hälsa på. Elijah är glad för sina mor och farföräldrar. Hans farfar är lika busig som han själv, det gillar han, Hihi!.. I torsdags åt jag och Dennis på Lucys med mamma, pappa, Vendela och Jonny. Barnen var hos Annika och Krister under tiden. När vi skulle hämta barnen ville Elijah stanna kvar hos farmor och farfar, så blev det. Han sov där över natten =) Tredje gången han sov där, han tycker det är mysigt att sova över, och det tycker hans mor och farföräldrar med ♥ Han känner sig verkligen älskad av våra familjer. Vi fick höra att barnen en gång på dagis suttit i ring för att berätta vad de tyckte om.. Frågan gick runt och barnen svarade saker som min nalle, docka osv.. När Elijah fick frågan svarade han: -Martin (morbror Martin). Söta söta unge! Han är så glad för sin morbror, moster och farbror. Vi älskar våra familjer ♥

Ha en mysig söndag, Tjingeling!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0