Sommar..

Uppe tidigt, kan inte sova pga värmen. Skönt att barnen kan sova, Elijah har alltid sitt fönster öppet om nätterna så han har svalt och skönt på sitt rum. Men stackars Charly har sin säng inne hos mig och Dennis, och vi har det jättevarmt. Vi vill inte ha fläkten igång på nätterna så att lillan ligger i drag, inte så bra. Jag är själv känslig, får lätt ont i både öron och hals om jag ligger i drag..

Vad har nu hänt i helgen?..
Jo.. I fredags tog vi det lugnt, vi hälsade på Martin och Evelina..

I lördags höll tjejerna Möhippa för Evelina =) Jag fick avboka mig pga Elijahs skada. Men jag var med på morgonen, under själva "överraskningsmomentet" och det var roligt! Vi var 12st som möttes hos Eves föräldrar. Eves mamma och syster hade lurat dit henne, de hade "bestämt" att de skulle åka ut och bada, He he hee! Vi var där 09.30 och Eve och Martin kom dit 10.00. Hon blev verkligen överraskad! Roligt, lite rörd och jätteglad =)
Jag är så glad för Martins och Evelinas skull, på lördag smäller det! Herr och fru Persson =)
Vi åt frukost, klädde och sminkade Eve innnan det var dags att ge sig iväg mot Malmö, där Möhippan skulle äga rum. Jag och två till körde in tjejerna till Malmö.. De hade alla en fantastiskt rolig dag, och Eve var jättenöjd när jag pratade med henne, så roligt! =) Det var meningen att jag skulle hämta ett gäng i Malmö på natten sen, men det blev så sent att de ist valde att ta taxi hem..


FiinaEvelina ♥

Min lilla familj var på "uterumsinvigning" hemma hos barnens farmor och farfar under dagen/kvällen. Vi åt gott och hade jättetrevligt =) Uterummet heter nu mera "Djungelrummet", Annika har vindruvor i taket som gör att rummet känns lite "djungelaktigt" där av namnet. Jag passade mammas och pappas lilla Alize eftersom de inte var hemma på hela dagen. Annika och jag gick och hämtade henne, hon kunde lika bra vara med oss tyckte Annika =) Vi var lite oroligta för hur det skulle gå med Loppan, men det gick bra. Loppan markerade, sa ifrån om att det var hon som bestämde och bodde där i början bara, sen var det bra med den saken.. Alize försökte få igång Loppan på bus och lek men Loppan bara glodde på henne, som om hon undrade vad sjutton hon sysslade med? Såg roligt ut, Ha ha! Efter en lång dag, med mycket familjemys gick vi hem. Mätta och belåtna.


Alize & Krister =)

I dagarna har vi umgåts med våra familjer och vänner. Alex, Emelie och Moah är lediga nu så de har vi träffat. Vi har varit ute mycket, gått långa runder med Elijah. Häromdagen gick barnen och jag ner till Center Syd med mamma och pappa, och åt glass. När vi gick hem regnade det på oss, men det var skönt. I går kväll hälsade jag på Martina m familj =) När jag kom hem på kvällen tyckte mamma att vi skulle gå ner till Martin och Evelina en runda, så det gjorde vi. Alize och Charly fick följa med. Vi tar dagarna och kvällarna som de kommer, idag (om vädret tillåter) ska jag och barnen åka in till Malmö Folketspark med mamma, pappa, Alex och Moah =) Kanske tar en sväng om Pildammsparken när vi ska hem? I morgon ska vi köra till Sjöbomarknad ett helt gäng och på fredag ska vi försöka ta oss in till Landskronakarnevalen =)

Hoppas nu vi får fint väder idag, iaf uppehåll!
Kramar/Marre ♥

Kommentarer
Postat av: Mormor

Ja det var en helt underbar o rolig möhippa på alla sätt :) Jag är helt nöjd. Synd du inte kunde vara med :(

2011-07-13 @ 20:00:46
URL: http://mariettpersson.blogg.se/
Postat av: Mormor

Världens finaste alize :)

2011-07-13 @ 20:01:50
URL: http://mariettpersson.blogg.se/
Postat av: Marre

=D Ja lilla Alize är såå söt!

Det är verkligen synd att jag inte kunde vara med på en så viktig dag som denna..

2011-07-14 @ 05:56:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0