Mysiga dagar..

Dagarna är händelserika kan jag säga.. Elijah måste aktiveras, han har så mycket energi som han inte kan få utlopp för nu när han har gips. Han får inte stödja på sitt ben än, i morgon har vi fått en återbesökstid kl: 09.10 på Röntgen i Lund. Då får vi se hur benet läker och om hjärtat får lov att börja gå på pipset. Det är möjligt att han ska gipsas om, hoppas inte! Mamma ska följa med mig medan Charly kommer stanna hemma med pappa. Pappa är hemma och hjälper mig denna veckan med Elijah. Elijah blev nämnligen sjukskriven i sex veckor, vilket innebär att någon kan hjälpa mig under tiden, lyfta tillfällig föräldrapenning. Dennis har precis börjat nytt jobb så därför ställer pappa upp ♥ Både mina föräldrar och Dennis mamma och Krister är fantastiskt hjälpsamma!

I tisdags körde jag och barnen till Elslöv, Trollsjön med mamma & pappa, Alex & Moah =) Mysigt, det var några år sedan jag var där sist. Ankor var där gott om, vi matade dem. De flockades runt oss när de såg att vi hade bröd med oss. Elijah har "mataankorvana" sedan innan eftersom vi haft ankor varje dag i trädgården för en tid sen. Vi gick runt sjön och tittade på naturen, stannade till en stund på lekplatsen och gick sen till kiosken och köpte glass. När vi var hemma igen drack vi kaffe och fikade. Mamma och jag körde sen iväg en snabb runda till Borgeby för att plocka jordgubbar. 8,5l för 85kr. Inte illa det! Goda var dem, mmm! Efter maten och annat "vardagsgöra" gick jag och Elijah till Martin och Evelina med mamma och lilla Alize. Vi satt och njöt i kvällssolen och drack kaffe/saft. Elijah fick sen duschat för första gången efter olyckan, vi hade skickat efter gipsskydd till honom som kom i tisdags. Kanonbra måste jag säga, inga läckage än så länge =)




























I går var barnen och jag hemma hos Annika på frukostmys =) På eftermiddagen var jag barnvakt till Vendela, passade Ethan någon timme. Under tiden Charly vilade, tog pappa och jag iväg till Sandskogen med Elijah och Ethan =) Vi gick en lång runda och fick sett ett stort svin som låg och sov och en massa rådjur. Rådjuren matade vi, de är så tama, man kan klappa dem på mulen och ge mat från handflatan utan att de bits. Det tycker Elijah är roligt..

Idag ska vi träffa Alex och Moah. Vi ska käka frukost ihop =) Sen får vi se vad dagen bjuder på. Charly skulle blivit vaccinerad idag men det blir inget eftersom hon har varit förkyld och fortfarande är lite snorig. Vi får vänta till nästa vecka.

/Marre


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0