Julen ut..

Nu är Julen över, igår hjälptes vi alla åt att plocka ner julsakerna. Allt utom julgranen packades ner =) Julen har varit bra på alla sätt och vis, mysig. Vi har firat både med Dennis och min sida av familjen. Lilljulafton firade vi hemma hos Annika och Krister och Julafton hemma hos oss. Elijah blev jätteglad för alla paket han fick av Tomten och anhöriga =) Han jublade var gång han fick en klapp. Tomten (Stefan) ska ha ett stort Tack för att han tog sig tid att komma till oss båda dagarna! Elijah tycker om Tomten men inte Charly. Hon stod på golvet när han kom hem till oss Julafton, först tittade hon lite frågande och pekade på honom, men efter en liten stund började hon gråta och fick sitta hos sin gamlamormor Diana. Charly har blivit lite "främmad" på sistone, och bara mot män så Tomten var ingen hitt detta året ;) 

På lördag ska vi fira Elijah, han fyller 4 år! Stora killen =) Det blir en intensiv dag men rolig. På kvällen är vi hembjudna till Alex och Emelie för Nyårsfirande. Vi blir ett gäng på 11st vuxna och 3st barn, bara kul! =)

Idag ska vi umgås med Emelie, Alex och Moah. Barnen ska byta Julklappar och vi ska alla fika. På fredag kommer Sabbe hem till oss och myser ♥ -Jag har saknat dig vännen och vill bara ge dig en stoor kram!

Charly har öroninflammation igen! I torsdags var syrran snäll och följde med mig och Strumpan in till Jouren i Lund. När läkaren först tittade i Charlys vänstra öra sa hon:
-Ja här ser jag en tydlig vätskenivå.. När hon sen tittade i hennes högra öra sa hon:
-Aj aj aj, här har vi jätteont. Hon har en kraftig öroninflammation! Vi fick utskrivet Kåvepenin för 7 dagar. Nu har Charly haft feber från och till i ett par dagar och varit gnällig. Jag har alltid hennes säng stående på "höjden", den står på två tegelstenar så den lutar rejält. Eftersom hon har vätska bakom trumhinnorna och är förkyld jämt blir det skönast så för henne. Tar jag bort stenarna går de en, två dagar, sen är det igång igen med oroliga nätter. Jag gick ner med henne på VC idag för att få hennes öron undersökta på nytt, det kan vara fel antibiotika om man får feber under en behandling, därför ville jag kolla upp henne. Läkaren (en man) som varit där sedan jag själv var barn kallade in oss och tittade i hennes öron. han sa att det såg fint ut och att jag inte behövde vara orolig. När jag sen frågade honom om de oroliga nätterna kunde bero på att Charly har vätska bakom trumhinnorna, frågade han mig: -Har hon vätska som står i öronen? -Ja! svarade jag.. -Ja, man kan bli lite besvärad av det sa han då. Jaja, tänkte jag som själv har haft problem med just sömnen pga detta. När jag sen kom hem och tänkte efter blev jag rasande, det var något som slog mig, något jag inte tänkte på när jag var där.. Läkaren frågade mig om Charly hade vätska bakom trumhinnorna efter det att han själv tittat i hennes öron. Det innebär att han inte har sett hennes trumhinnor när han själv tittade och har han nu inte gjort det ska han absolut inte yttra sig om (ta den bedömningen om) att "allt ser fint ut"! Hur noga tittade du liksom? Jävla pucko tänkte jag, fan att jag inte slängde det i huvudet på honom. Är det jag eller du som är doktor här?!? Jaja nu fick jag avreagerat mig litta iaf =)

Jag önskar er alla en trevlig Nyårsafton, ett Gott slut och en God början!
/Marre..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0