Lite smått och gott..

I lördags morse, när jag och barnen var på väg till barnens farmor och farfar, fick vi syn på en man som gick mot oss med en liten hund, långt långt framför oss..

Elijah: -Hmm, vem är det där? Ååh, jag tror inte mina ögon, det är morfar!!

Mycket riktigt, det var pappa som var ute med Alize. Haha, Elijahs kommentarer är klockrena!

Igår kväll, när vi gick och lade oss (Elijah sov i min säng hos mig) sa vi båda “God natt” till varandra och gav varandra en puss.. Efter en liten stunds tystnad, vänder Elijah sig mot mig och säger:

-Mamma? Du, vi glömde säga “Jag älskar dig”? -Jag älskar dig Elijah, sa jag då.. Elijah svarade mig:

- Ja mamma, det gör du. Jag älskar dig mamma.. (sen blev det blev tyst en stund) ..och mormor. Haha, söta unge. Jag kunde knappt hålla mig för ett litet fniss. Elijah och mamma har verkligen något, de emellan. Han avgudar henne. När jag hämtar honom på dagis har han ofta målat eller ritat en teckning till mormor sin. Jag vet ingen som har sin kyl och frys så fullproppad med både teckningar och foton på/av sina barnbarn. Vi har tom fått skaffa en “tecknigpärm” till honom som han har där. När teckningen är så solblekt att man knapp ser motivet ;) När den hängt uppe typ ett år, plockar vi ner den, och sätter in den i pärmen. Allt, och då menar jag allt, ska sparas! Roligt =) Haha, mamma är så tönn, går det två, tre dagar sen vi sågs sisst, ringer hon och frågar när hon får träffa sina barnbarn igen? Knäppis! Elijah vill gå dit i stort sätt varje dag, men det går inte och det ska inte bli någon vana för honom. När han får gå själv, kan han själv ta sig bort, både till sin mormor och morfar, farmor och farfar.


Idag har jag och barnen promenerat ner till Centrum tidigt för att köpa smärtstillande och näsdroppar till Charly, hon är förkyld.. Igen! Natten har varit en pina för både henne och mig. Vi tittade på “Musikhjälpen” mellan kl: 00.30-03.20, vi önskade en låt för 50kr. =)


Dennis är på “semester” med sitt arbete, de har rest till Polen för äventyr =) Han kommer hem i morgon eftermiddag. I morgon ska vi (Jag & Dennis, Martin & Eve, Evve & JP, Mamma & Pappa) äta gott på Lucys, julbord och musik. Mysigt! Elijah och Charly ska sova hos Annika och Krister, lördag-söndag =) Det tycker Elijah ska bli roligt. Han tycker om sin farmor och farfar!


Charly går så smått nu =) Igår tog hon sina första “riktiga” steg, sådär en 8st mot mig. Hon var döö stolt över sig själv! Skitungen.. Bara så synd att Dennis missade det 
=( Men jag har spelat in henne på mobilen när hon gick mellan mig, mamma och pappa igår så han får se det när han kommer hem i morgon. Då kan hon ju dessutom visa honom det.. live ;) Strumpan är 10 mån och 20 dagar gammal nu. Hon kan väldigt mycket. Hon vet bl.a. vem/vad Mamma, Elijah, mat, Mmmm är. Hon kan “give me five” och Klappa kaka. Klappa, rulla bulle och kasta till fåglarna, det har hon kunnat länge. Hon kan “fya” då skäller hon på sitt lilla vis och pekar med sitt lilla pekfinger. Aao aao (kelljud) klappa fint, kan hon. Ge och ta, Tack tack! När jag säger Tack tack, ger hon mig sin napp eller en leksak =) När jag säger Var så god, vet hon att hon ska få tillbaka nappen/leksaken. Hon dansar så fort hon hör musik, vickar på gumpen och skiner som en sol! =)

Snart ska barnen och jag gå bort till mamma, hon slutar jobba kl: 11.00. Vi ska vara där idag/kväll, Evve och JP med, äta Risotto och umgås =) Mmmm, så gott och mysigt!

Lite smått och gott från mig =)
Trevlig helg!


Kommentarer
Postat av: Mormor

Det var det både mysigt och gott mina små <3

2011-12-16 @ 23:31:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0