Lite nervöst ett slag..

Alltså.. När Charly var 6 månader tänkte jag, “Det är lika bra att ansöka om förskoleplats i tid”, så det gjorde jag.. Trodde jag ja.. I söndags loggade jag in på Dexter för att se Charlys platserbjudande, men till min fårvåning kunde jag varken se någon ansökan eller något erbjudande? Aaaaao nej, fan tänkte jag. Det är bara 1,5 månad till Charly behöver plats på förskola. Jag ansökte på nytt och ringde en av våra placeringsassistenter i Kävlinge.. Fick förklarat för henne hur situationen såg ut, att min ansökan avregistrerats på något vis då för 4 månader sedan? Att jag nu istället för att vara ute i god tid, var sen!

Vi pratade fram och tillbaka om olika förskolor som kunde vara lämpliga. Tolvåkers fsk hade inga platser kvar, de hade fått neka 10/12 syskon! Hårt tryck eller vad? -Jaha men Söderpark då, undrade jag? Elijah ska så småningom börja i förskoleklass/skola på Söderpark så det blir bäst när man tittar på hämtning och lämning. Jag känner föräldrar och barn som är nöjda med förskolan så den blir bra.

-Jag ska kontakta förskolan, sa kvinnan, så kontaktar jag dig i morgon för svar.. Nu har vi pratat, beskedet var positivt, den 6 februari börjar Charly på avd Maskrosen =) Skönt att det är avklarat. Haha, jag tänkte för mig själv, “Här kommer jag sent ut, jag som själv tjatar på föräldrar om hur viktigt det är att lämna in ansökningar, scheman och andra besked i tid” Haha, kunde bara skratta åt mig själv! Nog om detta..


Idag har jag och Charly bjudit moster Evve på frukostbuffé nere på Cafe Uven =) 55kr, inte farligt tycker jag. De har både nybakade bullar och bröd, fil, mysli, flingor, olika sorters pålägg och grönsaker, ägg, kaffe, te, juice.. Ja gott var det i alla fall =)


Alex ringde och bjöd in sig på en kopp te, när jag och Strumpan hade kommit hem. Vi fick pratat av oss lite innan han sen skyndade iväg på sina ärenden.. Hehe!


Nu har jag med hjälp av min underbara pojke, städat hela lägenheten. Vi har Julstädat, som vi säger. Elijah har torkat dörrar och plockat undan på sitt rum. Han plockade även undan Charlys leksaker när vi skulle damsuga =) Han är så duktig. Nu vilar Charly och under tiden tittar Elijah på Musses Jul och jag sitter här. Snart kommer Gubben him, då ska vi beställa mat. Mmmm, det ska bli gott med hämtmat, det förtjänar Elijah som har arbetat hårt och hjälp sin mamma idag =)

Nu ska jag mysa vidare med min son ♥

Tjingeling pling / Marre..


Kommentarer
Postat av: Sabina

Va duktiga ni är! <3

2011-12-20 @ 19:19:37
Postat av: Tess

Avdelningen sidan om Ebba. Hon kommer trivas som fisken. :)

2011-12-20 @ 20:48:00
Postat av: Mormor

<3

2011-12-20 @ 20:49:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0