7 år!

Det är inte klokt, Dennis och jag har varit ett par i snart 7år! Det är säkert många som undrar hur jag stått/står ut? Hihi ;) kanske tvärtom, vad vet jag.. Haha, Shit vad tiden går. Det säger jag ofta, men herregud! 7år, det är länge det (tycker jag). Det var ungefär så länge mitt förra förhållande varade, vilken tur att “det” tog slut! Jag älskar Dennis och våra barn oerhört mycket och jag är jätteglad och tacksam över allt vi har upplevt och ska få uppleva tillsammans framöver =) Förra året fick jag en dikt av Dennis och ett guldhalsband på vår dag, den 12e december. Dikten löd såhär (ja, jag har sparat den):


Jag hittade en jättefin dikt som beskriver mina känslor för dig =)


Dagarna kommer
dagarna går,
jag älskar bara dig
och jag hoppas du förstår.
Det finns en dröm
och vi lever i den.
Jag tackar dig för
att du står vid min sida,
kärleken mellan oss
kan ingen riva.
Dina ögon av kristaller
och ditt hjärta av guld,
jag hoppas du vet
att jag gör allt för din skull.
Jag hoppas du vet
att du är allt för mig,
förstå älskling
jag skulle dö för dig.
Jag säger alla
världens vackra ting
Jag ska alltid
för alltid vara din..


Tack för dom här underbara 6 åren vi har levt tillsammans, och många fler ska det bli.
Grattis till oss!
Tack för att du finns!
Jag älskar dig!
/Dennis ♥


Jag blev såklart jätteglad för halsbandet, jag älskar smycken, berlocken var dessutom ett hjärta med diamanter i, helt i min smak ;) Det handlar egentligen inte om att få en massa presenter tycker jag, bara man på något sätt uppvaktar sin partner (kanske med en god middag, eller så enkelt och bra som ett ”Grattis på vår årsdag”) det är trots allt en årsdag, och den ska uppmärksammas om den har en mening.. Dennis ska få en kombinerad års/julklapp, den får han vänta med till Julafton, något jag vet han kommer bli jätteglad för..


På tal om smycken så har jag försökt göra mig av med gamalt ”skrot” som bara ligger och dammar. Jag besökte en guldsmed som jag hört var intresserad av att köpa upp guld, men nej det var han inte. Det slutade istället med att mannen ville utbilda mig till guldsmed? Haha, ja som det kan gå =) Vi pratade länge och han värderade skrotet till mig, bl.a. ett par örhängen med diamant/2000kr. Två par örhängen i vitguld/rubin, 1000kr/st. Inte illa det inte. Sen har jag ringar, berlocker och andra örhängen som bara ligger, sådant jag fått av X-et. Det har liksom inget värde för mig personligen längre så då kan jag lika bra sälja skiten, och få något för det istället. Någon som vet om någon gulduppköpare som tar hänsyn till diamanter och andra stenar?


I helgen ska det bakas, vi ska baka mandelmusslor och pepparkakor. Kanske även ett nytt pepparkakshus nu när “musen” har varit på huset här hemma ;) Elijah tycker det är kul att baka. Mamma och jag ska gå på bio också, mysigt. Det får bli på lördag när Dennis kommit hem. För två veckor sedan bakade mamma, Evve, Elijah (Sabina, äggpenslare) och jag 250st lussebullar. 8 satser! Dennis och pappa var också med på ett hörn. Mamma och jag skulle ha hälften var.. När jag tittade i frysen igår upptäckte jag att vi bara hade två påsar bullar kvar, 12st i vardera påse. Dennis älskar lussebullar likaså Elijah så det blir nog en omgång med lussebak snart igen..

Ha en bra dag och en trevlig helg alla /Mariett.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0