Långa nätter.

Ja, nätterna är verkligen långa nu! Örk vad trött jag är om dagarna. Charly har kommit in i en fas då hon gnäller och vaknar många gånger under natten. Men men, det är bara att bita ihop, envis som jag själv är ger jag mig inte en sekund. Vad jag menar är att jag är fast beslutsam om att tösen ska ligga kvar i sängen när hon vaknar till. Jag väntar ut henne, ibland gnäller hon till och somnar igen. De gånger hon vaknar går jag bort och klappar lite på henne så hon vet att jag är i närheten, säger gonatt och går ifrån en bit.. Ibland funkar det, ibland inte. Blir hon allt för ledsen tar jag upp henne i min famn, säger ingenting utan bara håller henne tills hon har lugnat ner sig, sen lägger jag henne igen och gör samma sak igen. Ibland, när jag är riktigt trött, gungar jag henne i gumpen för att hon ska somna fortare, Öööö! Måste bara få ut min frustration =) Detta började för drygt 2 veckor sedan? Jag vet ju att barn kan komma in i faser då de sover sämre, men trodde inte det skulle hända Charly. Jag tänkte först att det säkert var tänder på gång, men icke! Jag varken ser eller känner något i munnen på henne och hon har inga andra "symptom" som lös avföring el feber. Det kan vara en bearbetningsfas? Tösen sprallar väldigt mycket när hon sover =) ser lite roligt ut, som om hon simmar i sömnen, Hihi! Jaja nog om detta!..

Idag är jag verkligen "soffig", barnen leker på golvet framför mig. Elijah är duktig på att leka med lillasyster, han tycker det är roligt men blir så klart lite trött på henne ibland. Hon pillar mycket på honom, kniper och drar var hon får tag. Elijah gör inget, han bara finner sig i detta. Ibland säger han till henne: -Nej, du får inte ta så hårt! Haha skitungen. Vi föräldrar säger till såklart, det gäller att börja så smått med det där i tid. Jag tror att Charly kommer bli en riktig busunge, hon kommer aldrig låta Elijah vara ifred. Redan nu följer hon efter honom så gott hon kan i sin gåstol, och försöker ta sig fram när hon sitter upp genom att gunga. Ser hur kul ut som helst! =)
Hoppas det blir "torrväder" snart så vi kan gå ut efter Charlys vila. Elijah älskar lekplatsen vid gamla Bananbacken. Vi kallar den för "Rörlekplatsen". Vi får väl se om vi kommer dit, hoppas hoppas! Än så länge har vi lekt på Elijahs rum och ritat..

Jaham, det var ett par rader från mig =)
/Mariett ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0