Hemma hos mamma o pappa..

Jag och barnen är hemma hos mina föräldrar. Elijah har sovit här inatt. Vi var hela familjen här i gårkväll, vi åt gott och mös till Fast Five =) Elijah frågar själv om han får stanna över natten..
-Mormor jag vill nanna här hos dig? Frågar han, och oftast går det bra. Det är mysigt med spontana övernattningar, det har blivit någon hos farmor och farfar också. Elijah tycker det är mysigt och kul ♥

Ikväll ska vi grilla, toppenväder för det idag. Det blir ingen Malmöfestival för oss, ärligt talat är det inget som tilltalar varken mig eller Dennis, så vi stannar hemma och umgås med familjen istället =) Elijah och Charly sitter bredvid mig och äter majsbågar. Charly älskar dessa. Det är inte mycket hon tycker om, hon är svår med maten. Inte alls som sin bror, han var/är glad för all mat. Jag började tidigt med att ge Charly smakportinoer. Hon var nästan 4 mån när jag började ge henne potatis, majs och morotspuré, inget hon tycker om fast jag har gjort pureérna själv med smör och modersmjölksersättning. Men skam den som ger sig. Jag ger mig icke! Var dag kämpar jag med detta, någon gång vänder det hoppas jag? Nu mosar jag även i någon form av kött.. Förutom majsbågar äter hon gröt, både mannagröt och havregröt. Hon tycker om vatten, det dricker hon ur glas eller mugg. Annars äter hon modersmjölksersättning, för välling är hon inte ett dugg intresserad av just nu. Jag blandar 50/50 på dagarna, det genomskådas men äts. Frukt gillar hon också, äpple och banan mmmm! Charly är en riktig "gungetös", vi sjunger: -Gung gung gungeli gung och hon börjar gunga med en gång, Hihi =) Elijah var/är också en vad vi kallar en "gungunge", han älskar musik framförallt rock. Han blir nästan hög när man drar igång musik där hemma, dansar och sjunger med ögonen stängda. Rolig syn vill jag lova. Hoppas han vill börja spela något instrument när han blir äldre. Gitarr kanske? =)


Här "spelar" Elijah på farmors gitarr =) 

Tjingeling/ M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0