Som vanligt..

Då är allting som det brukar vara nu med jobb och dagis. Inte för att jag haft semester, men familj och mina vänner har börjat jobba igen, lite tråkigt för den som är mammaledig.. Elijah har börjat på ny avd och det tycker han är roligt. Han saknar förvisso sina gamla kompisar och fröknar (detta vet jag eftersom han frågar efter dem, både barn och vuxna) men han pratar gott om sina nya fröknar också. Han frågade i morse om han skulle cyckla till dagis idag =) och när jag hämtade honom igår frågade han på vägen hem om han skulle gå till dagis imorgon (som idag) när han hade sovit gott på natten, Hihi gullunge! 
-Mamma ska jag på dagis när jag har sovit gott imorgon?
-Nä det ska du inte, då ska du och mamma vara hemma och mysa, om fyra dagar, på tisdag ska du vara på dagis igen.
-Jasså, jaja ok mamma.
Haha, han är så go. Han frågar samma sak en stund senare och får samma svar. Så JA, jag är säker på att han trivs på sin avd =) Skönt och roligt!

Var på 6mån kontroll igår med Charly, moster Evve följde med =) Hon väger nu 9,5 kg och är 71 cm lång. Stora flickan! Doktorn var ingen hitt, när Charly fick syn på honom, skrek hon rakt ut i luften. Men jag kan hålla med henne, han ser rätt skrämmande ut, jag fick hålla mig för skrik bara ;)

Nu är dop och 25års fest avklarat. Allt gick bra, dopet var fint och festen lyckad =) Dagen var toppen, fina människor, en superbra präst (som heter Ida), god mat och bra väder. Vi hade verkligen tur med vädret, det regnade bara en sekund eller två vid middagstid sen var det uppehåll resten av dagen/kvällen =) Både Charly och Dennis fick fina gåvor.
Charly fick:
Dopskål.
Bankbok/sparkonto på Sparbanken Finn + 1000kr.
Ett silversmycke, kedja och berlock, en sådan hon kan ha sitt foto i med sitt namn inristad.
Två Smyckeskrin, ett prinsesskrin med Askungen dansande i och ett lite mindre skrin i ten.
Två guldsmycken, kedja och berlock, en månadssten och bokstaven C.
En berlock i guld, en nalle.
Ett silversmycke, kedja och berlock, nyckelpiga.
Kläder. 3 sett coh badlakan.
500kr.
Massor av blommor.
Babybestik.
Ett rosa kristallhjärta avsedd för värmeljus.
  Hoppas jag fick med allt nu, har säkert glömt något..

Dagarna är rätt gråa nu, bara regn och regn.. Syrran har varit ledig lite i veckan så vi har träffats. Martina har även varit här och hälsat på, tur är det för annars hade dagarna inte bara varit gråa, utan tråkiga också!
Idag åker barnes farmor och farfar till Bulgarien så vi, hela högen, har kört och lämnat dem på stationen i Malmö =) Vi önskar farmor Annika och farfar Krister en underbar resa ♥

Jag har beställt tid till fotografering av Charly nu, det blir av nästa vecka. Ska bli så roligt =) Längtar! Hon ska plåtas i Svedala, vi har inte varit där förr så det är spännande. Elijah är fotad i Malmö på Polyfoto. Kul att variera lite. Det blir familjefoto lite senare, om ett halvår ca.

Nu ska jag återgå till "myseriet" med min älskade son och dotter, trevlig helg på er alla!








Gudmor moster Evelina.


Gudfar farbror Stefan.




Elijah fick hjälpa till ♥



Kommentarer
Postat av: Mormor

Det var en underbar Lördag. God mat, dricka o annat gott ni får 10/10. Fina bilder på barnen. Det är A och O att han trivs på dagis.

2011-08-19 @ 14:33:32
URL: http://mariettpersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0