Ett tag sedan sist..

Det blir litta långt mellan gångerna nu, jag passar på att skriva en stund nu eftersom jag ändå är uppe =) Charly vaknade (slår aldrig fel) kl: 06.00 och ville ha välling. Jag har börjat byta ut hennes ersättning till välling successivt och det funkar bra förutom att hon inte vill byta "tut". Nantuten är ju såå trög, köpte nya 3 tutar men de tycker hon inte om, vällingen rinner på för snabbt =/ Så när jag skulle mata henne (som jag alltid på morgnarna gör, och hon ligger kvar i sängen) rann vällingen sidan om och hon kräktes pga trycket. Hon "försluger sig" med denna tuten. Jaha, det var bara att byta kläder på tösen, sängkläder och ladda en ny flaska välling med 1 tuten, och på det igen.. Det gick ju som vanligt bra, men det tar tiiiid (20 min för 160ml) och det får det såklart göra för det finns ingen annan tut som Charly just nu vill ha. När maten var uppäten var ju strumpan pigg efter allt stök, så det var bara för denna trötta damen att stiga upp. Nu sitter jag i sängen och lyssnar på Charlys prat och skratt. Hon ligger kvar i sin säng och pratar med sin mobil och elefant (en sådan med lampa på magen) som lyser i olika färger.. Mysigt =)

Snart dop och 25-årsfest. På lördag, och jag har en del att ta tag i innan dess. Idag ska jag köra ut till Örtofta för att få lånat en kyl till festen av Nettan och Anders.. Till ölen och cidern =) Jag ska även hämta min batteriladdare till kameran, den måste vara laddad såklart. Jag har fixat trädgården igen eftersom vi ska ha trädgårdsdop och städat uterummet så nu kan barnen leka fritt där. Elijah har en "häng&snurrgunga" upphängd i uterummet som han älskar. Den och andra leksaker ska nog kunna hålla barnen sysselsatta under dagen/kvällen =) Vi har flyttat studsmattan till baksidan av huset så ungarna kan studsa där hur mycket de vill. Nästan alla bjudna kommer, bara en familj som tackat nej så vi blir en hel drös, närmare bestämt 35 vuxna och 5 barn =) "Finns det hjärterum, finns det stjärterum" var det nogon klok människa som någon gång sa ;) Tält, bänkar, stolar och lampslinga måste hämtas. Allt detta ligger på 3 olika ställen konstigt nog, men så kan det va.. Kläder är fixat, har bestämt oss för vilken klänning Charly ska ha, och det blir den hon fått av gammelmoster Vendela ♥ Världens finaste lilla festklänning! Maten är inhandlad, men den ska tillagas, och det fixar jag med hjälp av lilla mamma på fredag =)

Jag har bakat kladdkakor nu i 3 dagar, jag bakar och Dennis äter upp dem, därav bakning alla dessa dagar ;) Har bakat 4 st om dagen, 12 st sammanlagt men har "bara" 9 kvar i frysen, Hmmm.. Jaja, jag ska väl bara vara glad för att han tycker om mina bakverk, Hihi! De jag bakade igår fick bli fyrkantiga, Haha! De hade slut på runda bakformar på Willis när Dennis var där igår, men det gör inget, de blev precis lika bra och goda =)
  
Sabbe är hos oss denna veckan, alltid lika trevligt att ha henne här. Barnen älskar henne lika mycket som jag ♥ Vi har börjat träffas lite oftare nu och det är bara roligt =) Om någon timme ska barnen och jag gå hem till mamma och pappa och hälsa på, min mormor kommer också dit, så vi får träffa henne också =)  

Vi har införskaffat oss ett surroundsystem, jättenöjda är vi. Köpte förstärkare av märket ONKYO och högtalarsystem av märket KLIPSCH på Elgiganten så klart! Vi älskar denna butik.. Bra varor, bra avtal och försäkringar, och skitbra personal!! Både jag och Dennis är musik och filmintresserade så detta var ju ett måste, en skitbra investering. Vi lyssnar mycket på rock och aukustisk musik och ser en hel del film. Jag är själv mycket förtjust i Sophie Zelmani och Tracy Chapman. Men vi har många gemensamma rockfavoriter som spelas =) Kul kul!

Nu har Vendela och Ethan rest till Thailand =) Blandade känslor där kan jag säga.. De har varit i Sverige i en period på 2 månader så vi har träffats en del. Nu vet vi inte när vi ses nästa gång, och om vi ses? Det är det jag tycker är så jobbigt. Det är varken en billig el kort resa (Australien-Sverige) precis. Det tar lång tid att spara ihop en sådan resa. Men jag hoppas och tror att vi kommer ses om några år igen ♥ 

Lite från mig..
Önskar alla en skön vecka!
/Marre..

Kommentarer
Postat av: Mormor

Alltid roligt att handla nya saker :)

2011-08-19 @ 14:35:41
URL: http://mariettpersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0